آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری مازندران

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملیلت اجرایی طرح ملی فیبر نوری در استان مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عیسی زارع‌پور امروز_ پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ در حاشیه اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر آمل در جمع خبرنگاران از شروع اجرای طرح توسعه فیبرنوری در برخی کلان‌شهرها خبر داد و اظهار کرد: امروز با حضور در مازندران این طرح در سه شهر آمل، بابل و ساری این استان اجرایی شروع شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به عنوان زیرساخت شبکه ارتباطاتی برای چند دهه آینده کشور است و سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد، افزود: توسعه شبکه فیبرنوری به شکل ریشه‌ای مشکلات مربوط به سرعت‌دهی اینترنت را در کشور برطرف می‌کند و تا هفته دولت سال آینده و یا در نهایت پایان سال طرح فیبرنوری در تمام مازندران اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام بر اینکه هم‌اکنون مشترکان خانگی و کسب‌وکارهای شهرهایی که از خدمات فیبرنوری بهره‌مند هستند، می‌توانند تا سرعت هزار مگابایت برثانیه را داشته باشند، گفت: اکنون سرعت اینترنت در کشور ۱۰ مگابایت برثانیه است.

زارع‌پور با ابراز نارضایتی از نامناسب بودن کارنامه ارتباطات ثابت در کشور عنوان کرد: کاری که امروز شروع شده است، باید ۱۰ سال قبل شروع می‌شد.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم وظیفه این وزارتخانه را فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای بهره‌مندی از شرایط مطلوب ارتباطی در کشور مطرح کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: این کار بزرگی هست که با تلاش شبانه‌روزی جوانان متخصص و نخبه اتفاق افتاد و وزارت ارتباطات نیز حمایت‌های بی‌سابقه‌ای را انجام داده است.

به گزارش ایمنا، طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر آمل با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار مازندران اجرایی شد.

این طرح با قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی شهرداری آمل و شرکت شاتل در سه گام پیش‌بینی شده است که شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۷۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها با هدف امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع درحال اجرا است.

کد خبر 728505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.