حد و مرز نیمی از زمین‌های کشاورزی کشور مشخص شد

مشاور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: میزان حدنگاری اراضی کشاورزی کشور به‌طور میانگین به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمدناصر دالوندی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ در مراسم معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان اظهار کرد: سیاست هوشمند کردن سازمان ثبت اسناد و املاک در گرو اجرای کامل طرح کاداستر است.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی استان گلستان کاداستر شده است.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان هم گفت: برای سرعت بخشیدن به صدور اسناد کاداستر استان، قضات ویژه حدنگار در حوزه‌های قضائی مستقر خواهند شد.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته، تمام اراضی ساحلی گلستان به میزان ۲۳ هکتار سنددار شدند.

آسیابی اضافه کرد: همچنین تاکنون حدنگاری ۳۶ درصد زمین‌های کشاورزی گلستان انجام شده است.

وی ادامه داد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان در یک سال گذشته ۷۵ هکتار از اراضی جنگلی و ۴۱۸ هکتار مراتع را خلع یَد کرده است.

محمدتقی رضائیان، مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک گلستان نیز در این جلسه گفت: برای سه تالاب بین‌المللی گمیشان، حاجی‌گل و آلماگل در مجموع به میزان ۲۳ هزار هکتار و در شهرک صنعتی پنج پیکر برای ۶۳ قطعه زمین به میزان ۵۰ هکتار سند صادر شد.

وی در این جلسه اظهار کرد: در بخش رودخانه‌های گلستان نیز ۳۴۲۴ هکتار رودخانه سنددار شد و مشکل ۲۵ ساله شهر نوده‌خاندوز برای صدور سند مالکیت اراضی و املاک شهروندان برطرف شد.

کد خبر 728478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.