طرح توسعه گلخانه‌های استان گلستان تا سال ۱۴۰۵/ گلخانه‌ها به ۲۲۰ هکتار می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی سطح گلخانه‌های استان تا سال ۱۴۰۵ باید به ۲۲۰ هکتار برسد.

محمد برزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: در دو سال گذشته تولیدات گلخانه‌ای استان ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در این روزهای سرد زمستانی که کشاورزان در استراحت و زمین‌های زراعی مرحله داشت محصول را می‌گذرانند، فعالیت گلخانه‌ها به تأمین محصول مورد نیاز استان کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در استان برای چهار محصول سبزی، صیفی و گل و گیاه زینتی مجوز احداث گلخانه صادر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت و کمیت تولید محصول در گلخانه نسبت به زمین زراعی بیشتر است، افزود: تولیدات یک هکتار محصول گلخانه‌ای با تولید ۲۰ هکتار زمین کشاورزی برابری می‌کند، ضمن اینکه آب هم کمتر مصرف می‌شود.

برزعلی خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۵ هکتار گلخانه در استان گلستان بیش از ۹۱ هکتار گلخانه بزرگ مقیاس و حدود چهار هکتار گلخانه کوچک‌مقیاس است که در بافت روستایی واقع شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها سطح گلخانه‌های استان تا سال ۱۴۰۵ باید به ۲۲۰ هکتار برسد، طرحی که در راستای برنامه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های ششم و هفتم توسعه با هدف افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، بهبود کارایی و صرفه‌جویی انرژی تصویب و ابلاغ شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: از جمله اقدامات جهاد کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها تسهیل در روند صدور مجوزها و ارائه تسهیلاتی که از محل منابع بانکی است که در اختیار تولیدکنندگان این حوزه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تا ۸۰ درصد از هزینه‌های طرح احداث گلخانه را تسهیلات می‌دهد، افزود: از این رو طی دو سال گذشته رشد ۱۵ درصدی تولید محصولات گلخانه‌ای را به جهت حمایت دولت در این زمینه داشتیم.

کد خبر 728472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.