کشاورزان کرمانشاه هشدار قرمز هواشناسی را جدی بگیرند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی برای بارش‌های پیش‌رو، از کشاورزان استان خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به عمل آورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله امروز _پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی استان اظهار کرد: بر اساس اعلام هواشناسی از بامداد امروز تا اواسط روز شنبه شاهد بارشی سنگین در استان با میانگین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر خواهیم بود؛ بنابراین ضرورت دارد کشاورزان استان در این خصوص تدابیر لازم را به کار گیرند.

وی با تاکید بر بکارگیری اقدامات حفاظتی از اماکن نگهداری دام‌ها افزود: ضرورت دارد دامداران از خروج دام‌های خود از اماکن نگهداری دام‌ها و انتقال دام‌ها به مراتع و کوهپایه‌ها خودداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان استان درخواست کرد با توجه به شرایط آب و هوایی، عملیات سم‌پاشی علیه علف‌های هرز و آفات را در روزهای پیش رو انجام ندهند و این کار را در شرایط آب و هوایی مناسب‌تری انجام دهند.

چاله‌چاله ضمن توصیه به بهره‌برداران برای مراقبت از تأسیسات گلخانه‌ای و دامداری‌ها و مرغداری‌ها گفت: از کندوداران استان نیز درخواست داریم کندوهای خود را به اماکن مناسب انتقال دهند.

وی از کشاورزان استان خواست ضمن بازدید از کانال‌ها و جوی‌های انتقال آب، نسبت به پاکسازی مسیر جوی‌ها و کانال‌های منتهی به اراضی کشاورزی و باغی اقدام کنند.

کد خبر 728471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.