تبادل دانش و تجربه میان شهرداری اصفهان و سن‌پترزبورگ درباره تصفیه پساب‌ها

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از برگزاری وبیناری میان این معاونت با برخی مدیران شهرداری سن‌پترزبورگ با محوریت تصفیه پساب‌ها خبر داد.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تصفیه پساب و استفاده از آن در چرخه آبیاری فضای سبز شهری، موضوعی است که امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری در بسیاری از کشورها تبدیل شده است و با توجه به محدودیت منابع آبی، شهرداری‌ها درصدد یافتن روش‌هایی هستند تا بتوانند با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن، نسبت به تصفیه پساب اقدام کنند.

وی افزود: در همین راستا، به همت اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، در وبیناری با حضور نمایندگانی از شهرداری شهر سن‌پترزبورگ شرکت کردیم و به تبادل دانش و تجربیات ارزشمند در زمینه تصفیه پساب و احداث تصفیه‌خانه‌های شهری پرداختیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های مدرن با فناوری‌های جدیدی نظیر نانواوزون در اصفهان پیاده‌سازی شده است، تصریح کرد: در تعاملات بین‌المللی تلاش می‌کنیم از طریق دیپلماسی شهری، شیوه ارائه خدمات در اصفهان را به سمت هوشمندسازی و مکانیزه شدن پیش ببریم.

تبادل دانش و تجربه میان شهرداری اصفهان و سن‌پترزبورگ درباره تصفیه پساب‌ها

بقایی با تاکید بر اینکه این تعامل دستاوردهای قابل توجهی برای هر دو طرف در پی داشت، خاطرنشان کرد: شهری نظیر سن‌پترزبورگ برای آبیاری فضای سبز خود دچار کمبود منابع آبی نیست، اما با نگاهی دوراندیشانه به سمت تصفیه پساب‌ها برای تغذیه آب‌خوان‌ها و دیگر مصارف، حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه تداوم این جلسات در مدیریت بهتر شهر ثمربخش خواهد بود، اظهار داشت: مقرر شد جلسات بعدی این وبینار در راستای تبادل تجربیات بیشتر در دیگر حوزه‌های مدیریت شهری، با شهرهای خواهرخوانده اصفهان استمرار داشته باشد.

کد خبر 728460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.