ضرورت متحد بودن شهرداری‌ها با هدف تامین اتوبوس‌ برای حمل‌ونقل عمومی

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به پیش‌بینی خرید ۱۰ تا ۱۵ هزار اتوبوس برای کلان‌شهرها گفت: شهرداری‌ها در این راه باید با هم اتحاد داشته باشند، چراکه حرکت به‌تنهایی توفیقی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، احسان متولیان امروز _پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ در سی‌وچهارمین نشست کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: معضلی در شهرها رخ داده و بار خدمات تجاری در حال سرایت به کوچه‌ها است که باید حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و شهرسازی با توافق با هم در شهرها مراکز تجاری را از محل زندگی جدا کنند و مناطق اختصاصی داشته باشند زیرا این کار به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

وی افزود: به دلیل بی‌تدبیری طی سال‌های گذشته در بحث شهرسازی و نداشتن نظارت خوب بر حوزه حمل‌ونقل و ترافیک این مشکل در شهرها رخ داده است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه شهرداری تهران با شهرداری‌های دیگر تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: لازم است سایر شهرداری‌ها از فرصت وزارت کشور در بحث خرید متمرکز، قرارداد بستن با چین و دیگر قراردادها استفاده کنند، در غیر این صورت شهرداری‌ها آسیب می‌بینند، چراکه حاضر نیستند با یک شهرداری قرارداد ببندند.

متولیان اضافه کرد: در این راستا باید به اتحاد و یکپارچگی برسیم، زیرا اگر شهرداری‌ها خود به تنهایی جلو بروند، توفیقی حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در کلان‌شهرها عقب‌افتادگی عمده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بود که طی دو سال و نیم گذشته تلاش برای جبران آن در حال انجام است، اما شهرداری‌ها با ایده‌آل مدنظر بسیار فاصله دارند، پیش‌بینی شده بود در این دوره مدیریت شهری حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار اتوبوس از ۲۳ هزار اتوبوس که باید در کلان‌شهرها فعال باشند، تأمین شود، اما پس از دو سال هنوز با این عدد بسیار فاصله داریم و شاید هنوز به ۱۵۰۰ دستگاه هم نرسیده باشیم و زمان کمی برای جبران عقب‌افتادگی وجود دارد.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تاکید کرد: برای برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هنوز زیرساخت لازم در شهرها ایجاد نشده است.

متولیان با اشاره به مسئله تاکسی‌های اینترنتی گفت: هنوز نتوانستیم با شرکت‌های سرویس‌دهنده تاکسی اینترنتی توافق محکم و خوبی برای شهرها داشته باشیم، چراکه استفاده از تاکسی‌های اینترنتی از معابر هزینه و باری برای شهرداری‌ها دارد. از سوی دیگر کمکی به شهرداری در بحث حمل‌ونقل عمومی است، اما هنوز به نتیجه نرسیدم که چه درصدی از آن‌ها وصول داشته باشیم و این مسئله یکی از ایرادات و نواقص کارمان بوده است؛ امیدوارم بتوانیم تصمیم‌های خوبی بگیریم و کار را جلو ببریم.

وی با اشاره به موضوع برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزود: مقرر شده است سند جامع برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی با کمک شهرداری‌ها تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 728455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.