بررسی Realme GT3 + قیمت ریلمی gt3 امروز (۲۸ بهمن)

ریلمی GT3 بهترین گوشی هوشمند میان رده نیست، اما ترکیبی از چیپست پرچمدار، نمایشگر عالی و شارژ فوق‌العاده سریع آن را به یک انتخاب ایده آل تبدیل می کند که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ریلمی (Realme) با راه‌اندازی خط تولید گوشی‌های سری GT، شکاف بین گوشی‌های میان رده و پرچم‌دارش رو از بین برد. گوشی Realme GT3 یکی از محصولات این خط تولید است که در ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ یعنی اواخر زمستان ۱۴۰۱ معرفی شد. این گوشی مجهز به نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.۷۴ اینچ و البته رفرش ریت 144Hz بوده و با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول و باتری قدرتمند با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر پکیج امکانات خود را تکمیل کرده است. گوشی Realme GT 3 به تازگی با گارانتی رسمی وارد بازار ایران شده و به نسبت امکانات قیمت مناسبی نیز دارد.

بررسی عملکرد دوربین ریلمی GT3

ریلمی برای گوشی GT3 در پنل پشتی سه دوربین و در بخش جلویی یک دوربین سلفی در نظر گرفته است. لنزهای پنل پشتی این گوشی شامل لنز ۵۰ مگاپیکسلی، لنز ۸ مگاپیکسلی و لنز ۲ مگاپیکسلی است.

مهم‌ترین دوربین این گوشی لنز ۵۰ مگاپیکسلی است که با فاصله کانونی f/1.9 و عرض تصویر ۲۴ میلی‌متر برای گرفتن عکس‌های عمومی کاربرد دارد عکاسی در طول روز، با این لنز کیفیت بسیار زیادی داشته و وجود هوش مصنوعی روی گوشی ریلمی باعث شده تصاویری بدون اغراق و واقعی‌تر گرفته شود.

بررسی Realme GT3 + قیمت ریلمی gt3 امروز (۲۸ بهمن)

دوربین دوم این گوشی یک دوبین ۸ مگاپیکسلی است که به عنوان لنز اولت را واید یا فوق عریض شناخته می‌شود. این لنز فاصله کانونی f/2.2 داشته و می‌تواند تصاویر ۱۱۲ درجه‌ای را به ثبت رساند. کنتراست و رنگ عکس‌های این لنز مناسب است، اما جزئیات، شارپنس و دینامیک رنج عکس‌ها اصلاً مورد رضایت بوده و به هم ریختگی در گوشه عکس‌ها دیده می‌شود. به طور کلی به نسبت لنز اصلی این بخش از کیفیت کافی برخوردار نیست؛ در نهایت لنز آخر که برای عکاسی میکروسکوپی طراحی شده و تنها ۲ مگاپیکسل کیفیت دارد. فاصله کانونی این لنز f/3.3 در نظر گرفته شده و در حالت عادی توانایی گرفتن عکس‌هایی با زوم ۲۰ برابری را دارد که تا زوم ۴۰ برابری دیجیتالی نیز قابل افزایش است.

دوربین سلفی این گوشی یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی دارد که برای عکاسی با کیفیت HDR دارای امکانات مناسبی است. این لنز قابلیت ضبط فیلم‌هایی با کیفیت 1080p و نرخ ۸۰ فریم در ثانیه را نیز دارد، اما به طور کلی دوربین سلفی تعریفی نداشته و ممکن است مصرف کننده را با مشکلاتی مواجه کند.

کیفیت ضبط فیلم گوشی شامل فرمت پیش‌فرض 1080p و توانایی فیلمبرداری ۳۰ فریم در ثانیه است که تا کیفیت 4K و ۶۰ فریم در ثانیه نیز قابل ارتقا است.

بررسی طراحی گوشی Realme GT3

طراحی گوشی ریلمی جی تی ۳ نسبت به نسل قبلی، GT2 با تغییرات بسیاری مواجه بوده است. ظاهر GT3 در بدنه شیشه‌ای، فریم پلاستیکی و روکشی از جنس شیشه خلاصه می‌شود. این گوشی فقط در دو رنگ سفید (Pulse White) و مشکی (Booster Black) تولید شده است و طیف رنگی گسترده‌ای ندارد.

بررسی Realme GT3 + قیمت ریلمی gt3 امروز (۲۸ بهمن)

ریلمی جی تی ۳ یک گوشی سبک به حساب می‌آید و وزن آن زیر ۲۰۰ گرم است. نکته خیلی جالب طراحی گوشی Realme GT3 نوع طراحی و چینش قطعات پنل پشتی است. ریلمی محفظه‌ای مستطیلی برای لنزهای دوربین در نظر گرفته که در کنار آن، چراغ RGB به چشم می‌خورد. چراغ RGB به رنگ‌های مختلفی تغییر حالت داده و وضعیت شارژ گوشی را نشان می‌دهد. در پنل جلوی گوشی یک نمایشگر ۶.۷۴ اینچی با دوربین سلفی به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به فریم بدنه ۸۷.۹ درصد است.

بررسی صفحه نمایش ریلمی جی تی ۳

صفحه نمایش ریلمی جی تی ۳ یکی از مهم‌ترین برتری‌های این گوشی نسبت به گوشی‌های هم قیمت و هم نسل آن است. این گوشی به نمایشگری با اندازه ۶.۷۴ اینچ مجهز شده که ابعاد گوشی را به ۱۶۳.۹ در ۷.۸ در ۸.۹ میلی‌متر رسانده است.
این نمایشگر از نوع AMOLED بوده و قادر است تا ۱ میلیارد رنگ را با وضوح بالا نمایش دهد. چند ویژگی خاص که می‌توان برای نمایشگر این گوشی نام برد عبارت‌اند از:

  • رفرش ریت 144Hz: رفرش ریت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک صفحه نمایش محسوب می‌شود. هرچقدر نرخ تازه‌سازی تصویر یا همان رفرش ریت بیشتر باشد، کاربر می‌تواند تصاویری با سرعت تغییر بالاتر را بدون تاری در اختیار داشته باشد.
  • فناوری +HDR10: یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر این گوشی، مجهز بودن به فناوری HDR10+ است که باعث می‌شود رنگ‌ها با کنتراست بیشتری تولید شده و کاربر رنگ‌های واقعی تصاویر را بدون اغراق تماشا کند.
  • رزولوشن ۱۲۴۰ در ۲۷۷۲ پیکسل: نمایشگر گوشی ریلمی جی تی ۳ رزولوشن ۱۲۴۰ در ۲۷۷۲ پیکسل را ارائه می‌دهد. این به معنای ارائه تصاویر با بالاترین کیفیت و بدون تاری یا تیرگی است.
  • روشنایی بیشینه ۱۴۰۰ نیتی: هرچه روشنایی صفحه نمایش بیشتر باشد استفاده از گوشی در فضای باز و زیر نور خورشید آسان‌تر است. روشنایی در حالت دستی تا ۴۸۰ نیت، در حالت خودکار تا ۹۸۰ نیت و در زمان تماشای محتوای HDR تا حدود ۱۳۸۰ نیت می‌تواند افزایش پیدا کند که به تجربه بهتر شما در زمان کار با گوشی کمک خواهد کرد.

جدول عملکرد پردازشی و نرم افزاری Realme GT3

حافظه داخلی و رم ۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۱۶ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۶ گیگابایت رم
۱ ترابایت / ۱۶ گیگابایت رم
نوع پردازنده - CPU Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتری)
فرکانس پردازنده مرکزی یک هسته ۳.۰ گیگاهرتز Cortex-X2، سه هسته ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710، چهار هسته ۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510
تعداد هسته پردازشگر هشت هسته
تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱
فناوری شبکه GSM / HSPA / LTE / 5G
رابط کاربری Realme UI 4.0
سنسورها شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، GPS
باتری لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر
توان شارژ سیمی ۲۴۰ وات
مدت زمان شارژ ۱۰۰٪ در ده دقیقه
درگاه شارژ USB Type-C 2.0
بلوتوث از نوع کم مصرف A2DP, LE, aptX HD
نرخ فریم 60FPS
USB USB Type-C 2.0

قیمت گوشی ریلمی Realme GT3

ترابایت و ۱۶ گیگابایت رم

قیمت از ۲۳,۱۸۹,۰۰۰ تومان است

۱۲۸ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم

موجود نیست

۲۵۶ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت رم

موجود نیست

۲۵۶ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت رم

موجود نیست

۵۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت رم

موجود نیست

کد خبر 728435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.