هیئت تجاری سیاسی ترکمنستان به خراسان شمالی سفر می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد گفت: هفته آینده هیئت تجاری سیاسی از ترکمنستان برای بازدید از مرز به خراسان شمالی سفر می‌کند و مناطق مناسب برای ایجاد گذرگاه مرزی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مازیار زند امروز _پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رفع تعهد ارزی و مالیات دو مشکل اساسی تجار است.

وی افزود: خراسان شمالی در حال توسعه است، بنابراین تجار استان با سایر نقاط کشور در شرایط متفاوتی هستند، اما میزان پرداخت مالیات یکسان است و به همین جهت به دنبال تغییر شرایط هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد با اشاره به وضعیت نامطلوب خطوط ریلی و هوایی استان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نباید میزان مالیات تجار خراسان شمالی با سایر نقاط کشور یکی باشد.

زند اضافه کرد: وزارت اقتصاد باید فرایند پرداخت مالیات و رفع تعهدات ارزی تجار خراسان شمالی را تسهیل کند زیرا امکانات زیرساختی در استان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی در تمامی حوزه‌های اقتصادی توانمندی دارد، گفت: با توجه ویژه مسئولان می‌توان این ظرفیت را بالفعل کرد.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد با اشاره به در پیش بودن انتخابات، تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد تا کاندیداها برنامه‌های اقتصادی و تجاری خود را عنوان کنند و اتاق نیز نیازها و تجربیات خود را منتقل کند.

زند ادامه داد: ۸۰۰ کارت بازرگانی در استان صادر شده که اکنون ۱۳۵ مورد فعال است که مشکلاتی مانند نداشتن گذرگاه مرزی باعث سخت شدن صادرات می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش روابط دیپلماتیک ایران و ترکمنستان اظهار کرد: هفته آینده هیئت تجاری سیاسی از ترکمنستان برای بازدید از مرز به خراسان شمالی سفر می‌کند و مناطق مناسب برای ایجاد گذرگاه مرزی بررسی می‌شود.

کد خبر 728434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد DE ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    با سلام و خسته نباشید به تمامی دست اندار کاران استان محروم خراسان شمالی مخصوصا بجنورد . من خودم عضو فعال اطاق بودم و به خاطر تعهد ارزی کارت من تعلیق شده ولی با این حال هم خدا رو هزاران بار شکر با کارت های متفرقه کارمون رو انجام می‌دهیم و چون خودم ترکمن هستم خیلی از تجار ترکمنستانی رو هم میشناسم ولی اما اما هیچ وقت نه از طرف اطاق بازرگانی نه جای دیگه که بازرگانان ترکمنستانی تشریف میارن ی دعوت کوچلو نشدیم انشالله با همین فرمون پیش برید خیلی خیلی عالیه دمتون هم گرم