وضعیت صدور پروانه ساختمانی در بافت تاریخی قم بلاتکلیف است

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: سال جاری تنها شش پروانه تجدید بنا در بافت صادر شده که این خود نشان‌دهنده تمایل نداشتن شهروندان و طولانی بودن فرایندها در سازمان‌های متولی است.

محمدحسین علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنادر قم آخرین اقدامات شهرداری منطقه یک در حوزه بافت تاریخی را تشریح کرد و اظهار کرد :۱۷۶ هکتار (۱۳ درصد) از مساحت منطقه را بافت تاریخی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه اقدامات مؤثری را در سال جاری در حوزه بافت تاریخی صورت داده است، افزود: از آن جمله می‌توان به بهسازی موزائیک‌فرش مسجد جامع، فرعی‌های اطراف تا محله پامنار و نورپردازی، رفع نقص نورپردازی بناهای تاریخی و پاک‌سازی و احیای کاروانسرای ملاحسین اشاره کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با تاکید بر اینکه برنامه‌های اجرایی شهرسازی و آبادانی در حوزه بافت تاریخی منوط به سیاست‌ها در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده است، تصریح کرد: این موضوع سبب بلاتکلیفی شهروندان در خصوص اخذ پروانه احداث بنا یا تجدید بنا شده است.

علی‌اکبری عنوان کرد: سال جاری تنها شش پروانه تجدید بنا در بافت صادر شده که این خود نشان‌دهنده تمایل نداشتن شهروندان و طولانی بودن فرایندها در سازمان‌های متولی است که این موضوع بهسازی بافت را دچار مخاطره کرده است.

کد خبر 728428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.