طرح ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت عملیاتی شد

فرماندار تهران گفت: طرح ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت با مشارکت دستگاه‌های متولی در پایتخت اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد قیومی در خصوص برگزاری جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در تهران و مرکز رصد آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: از نگاه دولت و فرمانداری، کمیسیون‌های پایتخت که در حوزه موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند در کنار شهرداری تهران قرار گرفته و با تمام ظرفیتی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر بسیج شدند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها در راستای ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت افزایش یافته است، افزود: از منظر دولت، فرمانداری تهران ماموریت‌هایی که برعهده این نهاد بوده است را در حوزه‌های چهارگانه مشخص برای قرارگاه اجتماعی پیگیری می‌کند و پیش می‌برد.

فرماندار تهران با بیان اینکه در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران در خدمت دستگاه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دیگر نیز باید پاسخگو باشند، زیرا تکالیفی که بر عهده دستگاه‌ها قرار داده می‌شود، لازم‌الاجرا است.

قیومی با بیان اینکه سایر حوزه‌های آسیب اجتماعی در کمیسیون‌ها و قرارگاه‌ها به صورت ویژه در حال پیگیری هستند، اضافه کرد: پیگیری قسمتی از تکالیف به عهده فرمانداری تهران گذاشته شده است که انجام خواهد شد تا دستگاه‌ها تکالیف خودشان را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی معتادان متجاهر گفت: این طرح تنها جمع‌آوری نیست و بنا است تا در فاز نخست آن ظرفیت‌هایی ایجاد شود تا معتادان متجاهر از سطح شهر جمع شوند و شاهد چهره زیبای پایتخت باشیم.

فرماندار تهران با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این حوزه انجام شده است، تاکید کرد: در بحث کلان برنامه‌ریزی دقیقی برای حوزه اشتغال و هویت معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

قیومی ادامه داد: سال گذشته در تمام مراکز امدادرسانی ثبت هویت این افراد انجام می‌شد، اما همان کارها در حال انجام است به این معنی که هویت دادن به این افراد و بازگرداندنشان به مسیر زندگی نهایت کاری است که باید انجام دهیم.

وی اظهار کرد: دستیار رئیس‌جمهور، تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و قضائی و فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تمام‌قد آماده همکاری و اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر هستند.

کد خبر 728425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.