افزایش اعتبارات و خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت در خراسان رضوی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: در سه سال اخیر ۹۰ صندوق مالی خرد درشهرستان‌ها از طریق برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه تأسیس شده و تعداد افراد عضو این صندوق‌ها از ۳۱۰ نفر به ۱۳۶۰ نفر افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا علیزاده رضایی امروز _ پنجشنبه بیست‌وششم بهمن _ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در سه سال اخیر ۹۰ صندوق مالی خرد درشهرستان‌ها از طریق برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه تأسیس شده و تعداد افراد عضو این صندوق‌ها از ۳۱۰ نفر به ۱۳۶۰ نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف معاونت توانبخشی بهزیستی شامل سالمندان و بیماران روانی مزمن، افراد دارای معلولیت بینایی، شنوایی، جسمی، ذهنی است، افزود: در راستای توسعه رفاه اجتماعی و ارتقا کیفیت زندگی توان‌خواهان، خدمات مختلفی از قبیل حمایت‌های مالی نظیر مستمری با توجه به بعد خانوار، کمک هزینه پرستاری و مددکاری خانواده محور به صورت ماهیانه به توان‌خواهان تخصیص می‌یابد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: پرداخت کمک هزینه درمان و سایر کمک‌های موردی به افراد دارای معلولیت تحت پوشش، پرداخت کمک هزینه بهبود تغذیه و درمان PKU، پیگیری بهره‌مندی مددجویان از خدمات توانبخشی ستاره دار، معرفی و تجهیز اتاق قرنطینه ۹ مرکز شبانه‌روزی استان به تجهیزات اهدایی WHO از جمله اقدامات مثبت انجام شده در این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان دارای معلولیت از ۲۹۲۷ نفر به ۴۹۲۰ نفر افزایش داشته است، پرداخت کمک هزینه نگهداری در مراکز غیردولتی شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مراکز مراقبتی، پرداخت کمک هزینه درمان و نگهداری معلولان و سالمندان مجهول‌الهویه، بیماران روان مزمن و مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی از جمله دیگر خدماتی است که در این دفتر ارائه می‌شود.

علیزاده رضایی ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات ارتز و پروتز به توان‌خواهان در سال ۱۴۰۱ علاوه بر همکاری با هلال احمر در راستای ارتقا کیفیت خدمات و تسهیل دسترسی توان‌خواهان به مراکز همکار با بهزیستی، با سه کلینیک ارتوپدی فنی به‌صورت استانی و در شهرستان‌های گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، باخرز، تایباد، خواف، جوین، خوشاب، ششتمد، زاوه، داورزن تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

وی با بیان اینکه ۲۳ مرکز شبانه‌روزی به مراکز از ابتدای دولت افزوده شده است، تصریح کرد: تعداد مراکز روزانه ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی از ۸۳ مرکز به ۹۶ مرکز افزایش یافته و تعداد مراکز شبانه‌روزی مراقبتی توانبخشی از ۹۲ مرکز به ۱۱۵ مرکز افزایش یافته است، تعداد افراد برخوردار از خدمات توان‌پزشکی از ۲۳ هزار و ۷۰۲ نفر به ۳۴ هزار و ۸۶۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 728423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.