بهسازی و ایمن‌سازی بزرگراه‌های شهید دستجردی و شهدای صفه در اصفهان

رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: بزرگراه‌های شهدای صفه و شهید دستجردی در ورودی بلوار غدیر و شاهد سپاهان‌شهر از شریان‌های مهم این منطقه است، از این‌رو نسبت به اجرای عملیات بهسازی و ایمن‌سازی این دو بزرگراه در راستای افزایش ضریب ایمنی اقداماتی انجام شده است.

مهدی اله‌دادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۵ شهرداری اصفهان با داشتن معابر بزرگراهی و محوریت بزرگراه‌های شهید دستجردی و شهید اقارب‌پرست، یکی از مناطق شهر اصفهان به شمار می‌آید که روزانه هزاران سفر شهری در این منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: برای ایمن‌سازی و کاهش خطرات ناشی از تصادفات احتمالی با اجرای طرح‌های ترافیکی، افزایش ضریب ایمنی در دستورکار این منطقه قرار دارد.

رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۵ شهرداری اصفهان تأکید کرد: ایمن‌سازی جدا کننده ورودی و خروجی در بزرگراه شهدای صفه با برگزاری جلساتی با مجموعه سیتی‌سنتر در خصوص ایمنی این مجموعه که از خروجی بلوار غدیر انجام می‌شود و با توجه به حجم زیاد تردد در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل مقرر شد تقسیم بار ترافیکی و ایمن‌سازی خروجی این مجموعه از پل راه آهن صورت گیرد و قسمتی از این حجم تردد را به خروجی راه آهن در راستای سهولت دسترسی و تأمین ایمنی بزرگراه مذکور منتقل شود.

اله‌دادی با اشاره به نصب ۳۰۰ شاخه گاردریل در این محدوده با اعتبار چهار میلیارد ریال گفت: با توجه به در خواست‌های شهروندان سپاهان‌شهر، شش عدد سرعت‌کاه آسفالتی در معابر بلوار شاهد و بلوار غدیر با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال نصب شد.

رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت تابلوهای راهنمای مسیر در هدایت خودروهای عبوری خاطرنشان کرد: تجهیزات ترافیکی در قالب تابلو هدایت مسیر، استوانه ایمنی، خطر نما و کاشن تانک در بزرگراه‌های منطقه از دیگر اقدامات اجرایی برای ایمن‌سازی بزرگراه‌ها است.

کد خبر 728407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.