شرایط ویژه برای صفرشدن جرائم سنواتی عوارض نوسازی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه اخیر این شورا گفت: طبق این مصوبه، محاسبه تمام جرائم سنواتی عوارض نوسازی با نرخ صفر برای مودیانی که حداکثر تا پایان فروردین ۱۴۰۳ نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری خود اقدام کنند، اعمال خواهد شد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لایحه شهرداری اصفهان مبنی بر چگونگی محاسبات و وصول جرایم سنواتی عوارض نوسازی، عوارض حمل‌ونقل ریلی و بهای خدمات پسماند با قید دو فوریت در جلسه علنی فوق‌العاده شانزدهم بهمن مورد بررسی قرار گرفت و ابتدا قید دو فوریت لایحه، سپس لایحه پیشنهادی با اعمال اصلاحاتی با قید تأکیدات به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه تغییرات اعمال شده بر این لایحه بر اساس مفاد بند ۱۶ از ماده ۸۰ و ماده ۸۵ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی و آئین‌نامه نحوه وضع و وصول عوارض است، افزود: طبق این مصوبه، محاسبه تمام جرایم سنواتی عوارض نوسازی با نرخ صفر برای مودیانی که حداکثر تا پایان فروردین ۱۴۰۳ نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری خود اقدام کنند، اعمال خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به محاسبه عوارض حمل‌ونقل ریلی شهری موضوع تبصره ۹ قانون حمل‌ونقل ریلی، همچنین بهای خدمات پسماند ۱۴۰۲ با نرخ ۰.۱ برای تمام مودیان خاطرنشان کرد: تأکیدات چهارگانه همچون اینکه شهرداری اصفهان تمهیدات لازم اعم از نرم‌افزاری و سایر را برای اجرای این مصوبه تا زمان آغاز اقدامات به عمل آورد، مصوب شد.

نورصالحی تاکید کرد: اینکه برای سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال محاسبات در قبوض صادرشده دوره‌ای و فصلی توسط شهرداری اصفهان انجام شود و مازاد پرداختی شهروندان نسبت به ضوابط محاسباتی مندرج در این مصوبه در قبوض سنوات آتی مودیان منظور شده و کسر شود نیز جزو تأکیدات شورای اسلامی شهر اصفهان بود.

وی با بیان اینکه این مصوبه و شرایط آن باید توسط شهرداری اصفهان به شهروندان اطلاع‌رسانی کامل و جامع شود، ادامه داد: مراتب برای صدور دستور انجام اقدامات قانونی بعدی پس از طی مراحل مندرج در ماده ۹۰ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی اعلام خواهد شد.

کد خبر 728376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.