بودجه سال آینده شهرداری اصفهان به ۳۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بودجه ۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها که در نخستین روزهای بهمن‌ماه به سمت شورای اسلامی شهر ارسال شده در طول ماه بهمن در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه‌های شاخص، پروژه‌های منطقه‌ای و محله محور مناطق پانزده‌گانه و ناژوان و اقدامات ستادی معاونت‌ها در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حوزه حمل‌ونقل، خدمات شهری، معماری و شهرسازی و عمران شهری در سه روز گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در روزهای اخیر به بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله قطار شهری، مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه‌ها، فضای سبز، آتش‌نشانی، پسماند، زیباسازی، آرامستان‌ها و سازمان‌های دیگر شهر، همچنین شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، شرکت بین‌المللی نمایشگاه و شرکت مهندسی نیک‌اندیش رسیدگی شد.

سامع گفت: پس از بررسی‌های مختلف مقرر شد بودجه شهری برای پروژه‌های شاخص شهری از جمله قطار شهری، حلقه چهارم ترافیکی و موضوعات زیرساختی در حوزه پسماند، فضای سبز و اتوبوسرانی تقویت شود، از این‌رو بودجه شهرداری اصفهان برای سال آینده در حال حاضر به ۳۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

وی ادامه داد: تمرکز بر انجام پروژه‌های شاخص در راستای ایجاد زیرساخت‌های جدید و توسعه زیرساخت‌های شهر در حوزه‌های محیط زیست، حمل‌ونقل، عمران، فرهنگ اجتماعی، اقدامات محله محور، استفاده از منابع‌های ملی و کاهش هزینه‌های جاری به سمت پروژه‌های عمرانی، رویکردهای اصلی شورای اسلامی شهر برای برنامه و بودجه سال آینده شهرداری بوده است.

بودجه ۱۴۰۳ قطار شهری اصفهان به بیش از شش هزار میلیارد تومان رسید

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: موضوع کنترل هزینه‌های جاری و توجه به پروژه‌های شاخص از جمله قطار شهری و حلقه چهارم ترافیکی، از موضوعات مهم در بودجه سال آینده شهرداری بود.

سامع گفت: در سال جاری حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به قطاری شهری اختصاص یافت، اما پیشنهاد شهرداری برای قطار شهری در سال آینده حدود پنج هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان به بیش از شش هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: امیدواریم بخشی از خط دو قطار شهری از سمت زینبیه تا میدان لاله سال آینده به بهره‌برداری برسد، همچنین در حال تلاش برای تکمیل باقی‌مانده خط دو قطار شهری تا خیابان آتشگاه هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: تی‌بی‌ام خط دو قطار شهری از جبهه غربی به ایستگاه میدان امام حسین (ع) رسیده است و مسیر خود را از خیابان آمادگاه، خیابان فلسطین، خیابان نشاط و میدان امام علی (ع) به سمت چهارراه ابن‌سینا طی خواهد کرد.

سامع با بیان اینکه در حال حاضر در بخش‌های مختلف زیرساختی از جمله خرید اتوبوس و پروژه‌های شاخص پیشنهاداتی ارائه می‌شود، گفت: بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی سال آینده نسبت به بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری شهرداری این کلان‌شهر با افزایش خوبی روبه‌رو بوده است.

وی اضافه کرد: همچنان مطالبه افزایش بودجه سال آینده شهرداری ادامه دارد، البته حدود شش هزار میلیارد تومان بودجه به سازمان‌ها اختصاص یافته است که این مبلغ موجب افزایش بودجه سال آینده شهرداری به بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

کد خبر 728367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.