مشمولان وظیفه عمومی گیلان اسفندماه به مراکز آموزشی اعزام می شوند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان از اعزام کلیه مشمولان عادی، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری استان به مراکز آموزشی در اول اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان اسماعیل رجب‌زاده اظهار کرد: طبق موارد مندرج در برگه‌های اعزام به خدمت، آن دسته از مشمولانی که توسط سازمان وظیفه عمومی فراجا مستقیماً به مراکز آموزش معرفی شده‌اند باید خودشان را به آن مراکز معرفی کنند.

وی افزود: مابقی مشمولان باید رأس ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه اول اسفندماه جاری در معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان واقع در رشت - بلوار خلیج فارس - کیلومتر سه جاده رشت به قزوین - جنب پلیس راهنمایی و رانندگی حضور پیدا کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: مشمولان در روز اعزام جیره غذایی خشک بین راهی و وسایل بهداشتی و شخصی برای استحمام و قاشق، چنگال، لیوان، ناخن‌گیر، کارت تلفن و موارد این چنینی را به همراه داشته باشند و اقدامات بهداشت فردی لازم از قبیل کوتاه کردن موی سر و گرفتن ناخن‌ها را قبل از اعزام انجام دهند.

رجب‌زاده با اشاره به اینکه طبق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مدت دوره آموزش رزم مقدماتی سربازان، شش هفته است و اعزام به مرخصی در طول دوره امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز شامل برگه اعزام به خدمت، برگه محل مراجعه، کارت واکسیناسیون، کارت ملی، شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلین، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهدا و غیره را با خود همراه داشته باشند.

این مقام انتظامی با تاکید بر لزوم حضور بدون تأخیر مشمولان در ساعت اعلامی برای پیشگیری از ایجاد خلل در روند اعزام در خصوص اجرایی شدن کاهش مدت خدمت از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه خبر داد و گفت: سربازانی که به صورت غیربومی با فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محل زندگی خدمت کنند از مدت قانونی خدمت آن‌ها سه ماه کسر می‌شود.

وی از خانواده‌ها خواست به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در روز اعزام از حضور و استقرار برای بدرقه مشمولان اکیداً خودداری کنند.

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی فراجا به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کد خبر 728357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.