ممنوعیت تکدی‌‎گری در لوکزامبورگ انتقادها را برانگیخت

ممنوعیت گدایی در لوکزامبورگ که در پانزدهم ژانویه اجرایی شد، اکنون انتقادهای بسیاری را به علت انسانی نبودن این اقدام، برانگیخته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لوکزامبورگ در اقدامی بحث‌برانگیز با مخالفت فعالان حقوق بشر به‌تازگی گدایی در خیابان‌های خود را به طور قانونی ممنوع کرده است. قانون جدید به‌طور رسمی در این شهر که بیش از ۱۱۴ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند، در پانزدهم دسامبر ۲۰۲۳ توسط وزیر امور داخلی، لئون گلودن، معرفی شد و اکنون دقیقاً یک ماه از اجرایی شدن کامل این ممنوعیت در ۱۵ ژانویه می‌گذرد.

منتقدان می‌گویند ممنوعیت بحث‌برانگیز شهر لوکزامبورگ برای گدایی که برای جلوگیری از حضور باندهای سازمان‌یافته طراحی شده است، نه انسانی است و نه قانونی. شهرداری در وبگاه خود اعلام کرده است که قانون جدید به دنبال مقابله با گدایی توسط باندهای سازمان‌یافته و تکدی‌گری تهاجمی است و هدف این ممنوعیت، حفاظت از رفاه ساکنان و بازدیدکنندگان محلی و حمایت از فعالیت‌های تجاری محلی است.

ممنوعیت تکدی‎گری در لوکزامبورگ انتقادها را برانگیخت

این قانون فقط برای مناطق خاصی از پایتخت شامل خیابان‌های خرید، میادین عمومی، پارکینگ‌ها و پارک‌ها بین ساعت هفت صبح تا ۱۰ شب اعمال می‌شود. بر اساس قانون جدید، متکدیانی که در خیابان‌های شهر لوکزامبورگ دیده می‌شوند، ممکن است به پرداخت جریمه بین ۲۵ تا ۲۵۰ یورو محکوم شوند یا اگر نتوانند پرداخت کنند، با چندین روز زندان مواجه خواهند شد.

به گفته گلودن، این ممنوعیت گدایی عمدی را هدف قرار داده است، در حالی که فقرا و بی خانمان‌های شهر همچنان می‌توانند از خدمات اجتماعی و پناهگاه‌های شبانه حمایت دریافت کنند.

این ممنوعیت با مخالفت شدید مؤسسات خیریه، مدافعان حقوق بشر و احزاب چپ لوکزامبورگ مواجه شد که اقدام جدید را غیرانسانی توصیف کردند و قانونی بودن آن را زیر سوال بردند زیرا به باور آن‌ها باید ابتدا به دنبال علت اصلی مشکلات بود زیرا سال‌ها است که در لوکزامبورگ بحران مسکن وجود دارد اما به نظر نمی‌رسد اراده سیاسی برای مقابله با ایجاد مسکن ارزان‌قیمت در این شهر وجود داشته باشد.

به همین علت بحث نباید بر سر اجازه دادن یا نبودن تکدی‌گری باشد، بلکه باید به این موضوع پرداخت که چگونه به‌طور مشخص به این افراد می‌توان کمک کرد.

بیش از ۴۵۰۰ نفر از ساکنان لوکزامبورگ طوماری را امضا کردند و پارلمان این کشور را مجبور به بحث در مورد ممنوعیت کردند.

ممنوعیت گدایی در این شهر اکنون در یک بلاتکلیفی قانونی باقی مانده است. دولت این کشور وعده داده که با مجموعه‌ای از اصلاحات برنامه‌ریزی شده در قانون کیفری لوکزامبورگ، به ابهامات پیرامون این اقدام پایان دهد، اما تا آن زمان، این ممنوعیت در پایتخت ادامه خواهد داشت.

ممنوعیت تکدی‎گری در لوکزامبورگ انتقادها را برانگیخت

کد خبر 728332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.