کشف جدید پژوهشگر ایرانی به کمک بیماران مبتلا به سالک آمد

محقق، پژوهشگر و دکترای شیمی دارویی از کشف و ساخت دارویی جدید برای درمان بیماری سالک خبر داد و گفت: با گذشت مدت زمان سه سال و با تلاش‌های بسیار، به عاملی بالقوه درمانی دست پیدا کردیم که این ماده مؤثر گیاهی از نوع پلی‌فنولیک بود و موجب درمان بیماری سالک می‌شد.

علی پاداش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لیشمانیوز یا سالک، نوعی بیماری عفونی است که توسط انگل لیشمانیا از طریق نیش نوعی پشه خاکی به بدن انسان منتقل و منجر به ایجاد اشکال مختلف بیماری از جمله لیشمانیوز جلدی (سالک)، لیشمانیوز مخاطی و احشایی می‌شود.

وی افزود: نوع جلدی این بیماری یک مشکل عمومی سلامت در بیشتر جهان به‌خصوص مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری مانند ایران است که می‌توان آن را با داروهای شیمیایی گلوکونات، مگلوبین آنتی موانات درمان کرد.

محقق و پژوهشگر تصریح کرد: تزریق دردناک، آسیب‌های کلیوی شدید، سمیت قلبی و کبدی و مقاومت دارویی از جمله عوارض داروهای مذکور است و علاوه بر این موارد، گاهی بیمار برای طی کردن روند درمان نیازمند تزریقات متعدد و روزانه داروها است.

پاداش ادامه داد: ممکن است بیمار عوارض نامساعد دارو را نیز پس از استفاده تجربه کند، همچنین داروها برای برخی بیماران بی‌تأثیر هستند که با توجه به عوارض داروی گلوکانتیم و موارد بیان شده و بی‌تأثیری داروها برای برخی بیماران، داروهای جدید ضروری است.

وی گفت: رویکرد اخیر دنیای پزشکی در خصوص استفاده از روش‌های طبیعی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها باعث شد که پژوهشی در این راستا آغاز شود و با گذشت مدت زمان سه سال و با تلاش‌های وسیع، به عاملی بالقوه درمانی دست پیدا کردیم که این ماده مؤثر گیاهی از نوع پلی‌فنولیک بود و باعث درمان این بیماری می‌شد.

دکترای شیمی دارویی اضافه کرد: پس از مطالعات آزمایشگاهی و دریافت کد اخلاق، داروی کشف شده روی بیماران داوطلب با شرایط خاص و آگاهی کامل تست شد و بررسی نتایج حاصل از آزمایش‌های بالینی نشان داد که این دارو با اطمینان قابل قبولی می‌تواند برای درمان سالک و زخم ناشی از انگل لیشمانیوز با همان تأثیرگذاری داروی شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد.

پاداش با اشاره به مزایای رقابتی این دارو خاطرنشان کرد: داروی جدید کشف شده افراد را از عوارض داروهای شیمیایی دور می‌کند و طول دوره درمانی را از یک تا هفت سال به کمتر از سه ماه کاهش می‌دهد.

کشف جدید پژوهشگر ایرانی به کمک بیماران مبتلا به سالک آمد

کشف جدید پژوهشگر ایرانی به کمک بیماران مبتلا به سالک آمد

کشف جدید پژوهشگر ایرانی به کمک بیماران مبتلا به سالک آمد

کد خبر 728331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.