تکلیف نماد فرهنگی پاریس در المپیک ۲۰۲۴ مشخص شد

رئیس‌جمهور فرانسه، برنامه‌های جابه‌جایی بوکوینیست‌ها و کتاب‌فروش‌های نمادین پاریس در کرانه‌های رود سن را برای مراسم افتتاح بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ لغو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فروش کتاب‌های مستعمل و عتیقه در کناره‌های رود سن و سنت بوکوینیست پاریس، بخش مهمی از هویت فرهنگی این شهر است. افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ یک سنت‌شکنی است زیرا برای اولین بار افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی در خارج از یک استادیوم، در امتداد رود سن برگزار می‌شود.

نماد فرهنگی پاریس در المپیک ۲۰۲۴ جابه‌جا نمی‌شود

امانوئل مکرون از وزیر کشور فرانسه و پلیس پاریس خواست تا اطمینان حاصل کنند که مکان همه کتاب‌فروشان حفظ می‌شود و هیچ‌یک از آن‌ها مجبور به جابه‌جایی نمی‌شوند زیرا بوکوینیست‌های رود سن نمونه‌ای از میراث زنده پایتخت هستند.

نماد فرهنگی پاریس در المپیک ۲۰۲۴ جابه‌جا نمی‌شود

جعبه‌های سبز کتاب پاریس، معروف به Bouquinistes به فروشندگان اجازه می‌دهد تا کتاب‌ها را هنگام شب از دست سارقان در امان نگه دارند. با این حال، مقامات تابستان گذشته نگرانی‌های امنیتی را در مورد این جعبه‌ها برای مخفی کردن موادمنفجره مطرح کردند.

این امر موجب شد که مقامات محلی دستور برچیدن و جابه‌جایی تقریباً ۵۷۰ جعبه کتاب را بدهند که تقریباً ۶۰ درصد از کل حضور کتاب‌فروش‌ها را در امتداد سواحل رودخانه شامل می‌شد.

نماد فرهنگی پاریس در المپیک ۲۰۲۴ جابه‌جا نمی‌شود

حدود ۲۰۰ بوکوینیست در پایتخت فرانسه کار می‌کنند و برای بسیاری از آن‌ها آخرین اعلامیه مکرون یک خبر خوشحال‌کننده بود زیرا بسیاری از آن‌ها در حال حاضر در شرایط سخت مالی و بحران هزینه زندگی قرار دارند و امیدوار هستند که طی دوران المپیک فروش خوبی داشته باشند.

مراسم افتتاح بازی‌های المپیک پاریس در مقایسه با دوره‌های قبلی بسیار سنت‌شکنانه است زیرا بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ هیئت در امتداد رود سن رژه می‌روند و صدها هزار نفر، تماشاگر این رویداد خواهند بود.

کد خبر 728328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.