اجرای طرح غربالگری سلامت برای ۳ هزار مددجوی تهرانی آغاز شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از غربالگری سلامت برای سه هزار مددجوی تحت حمایت همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین فتح آبادی امروز_ چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ با اشاره به اجرای طرح غربالگری برای ۳۰۰۰ مددجوی تحت حمایت ساکن در محلات حاشیه نشین و کم برخوردار، اظهار کرد: این طرح از امروز همزمان با اعیاد شعبانیه آغاز شد.

وی افزود: غربالگری سلامت برای این تعداد مددجو در پنج سرفصل آزمایش خون، پوکی استخوان، کبد، تیروئید و قلب برای مددجویان به صورت رایگان تا دهم اسفندماه اجرا می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه خدمات بهداشتی یکی از سرفصل‌های کاری این نهاد است، گفت: برخورداری از زندگی سالم، مولد و هدفمند حقی همگانی بوده که مسئولیت تحقق آن بر عهده همه نهادها و افراد جامعه بوده و لازمه توسعه پایدار است.

وی با اشاره به اینکه غربالگری بیماری‌های غیر واگیر در سطح جامعه و به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر یکی از مهم‌ترین رویکردها برای پیشگیری از عوارض این گروه از بیماری‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: شناسایی سریع خطر بیماری‌های غیر واگیر مانند قند خون بالا، پرفشاری خون، چربی خون و نارسایی‌های تیروئیدی، انجام تشخیص به موقع گامی مهم در کنترل و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات است.

فتح آبادی با بیان اینکه افزایش آگاهی و تلاش برای تأمین سلامت مددجویان تحت حمایت از اهداف اجرای این طرح است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای توسط مددجویان پرداخت نمی‌شود و همه هزینه‌ها از سرفصل حوزه بهداشت و درمان این نهاد پرداخت می‌شود.

کد خبر 728293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.