مناسب‌سازی طرح‌های ساحلی در گرو همکاری آب منطقه‌ای است

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی گفت: یک سری محدودیت‌ها توسط آب منطقه‌ای در طرح‌های ساحلی ایجاد شده است که شهرداری نمی‌تواند ورودی سواحل دریا را برای تردد جانبازان و معلولان با ویلچر مناسب‌سازی کند؛ بنابراین از آب منطقه‌ای انتظار داریم با رفع محدودیت‌ها برای اجرای طرح با شهرداری همکاری کند.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: دبیر کمیته مناسب‌سازی معابر شهری سازمان بهزیستی و شهرداری یکی از اعضای این کمیته است و در این راستا ماهانه جلساتی به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در راستای مناسب‌سازی معابری شهر تاکنون به ۸۰ درصد از تعهدات خود عمل کرده است، افزود: طی سال‌های اخیر بسیاری از پیاده‌روها با موزائیک زردرنگ خط عابر پیاده نابینایان، رمپ دسترسی و محل پارک خودرو مقابل مراکز مهم و پارک‌ها برای تسهیل تردد جانبازان و معلولان توسط شهرداری و با نظارت بهزیستی مناسب‌سازی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی معابر شهری برای جانبازان، معلولان و نابینایان جزو الزامات شهرداری است و در تمام پروژه‌های عمرانی جدید، اجرای طرح در دستور کار این نهاد قرار دارد.

جعفری با بیان اینکه ورودی ساختمان شهرداری با رمپ دسترسی مناسب‌سازی شده است، تصریح کرد: یک دستگاه بالابر و آسانسور برای داخل عمارت تاریخی شهرداری با هدف تسهیل در تردد جانبازان و معلولان طراحی شده است که باید توسط سازمان میراث فرهنگی تأیید شود و امیدواریم بتوانیم با پایان کارهای اداری، امکانات لازم را تا پایان سال در شهرداری فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جانبازان و معلولان برای استفاده از اتوبوس‌های شهری انزلی با مشکل مواجه هستند، اضافه کرد: حداقل باید سه دستگاه از اتوبوس‌های شهری به‌منظور استفاده جانبازان و معلولان به جک بالابر تجهیز شود، از این‌رو سازمان حمل‌ونقل شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به تجهیز اتوبوس‌ها اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی گفت: محدودیت‌هایی توسط آب منطقه‌ای در طرح‌های ساحلی ایجاد شده است که شهرداری نمی‌تواند ورودی سواحل دریا را برای تردد جانبازان و معلولان با ویلچر مناسب‌سازی کند، بنابراین از اداره آب منطقه‌ای انتظار داریم با رفع محدودیت‌ها برای اجرای طرح با شهرداری همکاری کند.

جعفری گفت: معابر عمومی و مراکز مهم شهرها باید به نحوی برای جانبازان، معلولان و نابینایان مناسب‌سازی شود که این گروه از جامعه بتوانند به‌راحتی و بدون نیاز به ترحم و کمک دیگران در شهر تردد کنند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 728206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.