اولویت بهره‌برداری از معادن، ایجاد صنایع تبدیلی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد در معادن استان خام‌فروشی صورت بگیرد، بنابراین اولویت بهره‌برداری از معادن نیز ایجاد صنایع تبدیلی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در رویداد آشنایی با فرصت‌های شغلی دانش‌بنیان اظهار کرد: هر کشوری که خواهان پیشرفت و توسعه است، باید در حوزه علم‌آموزی پیشگام باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ثروت سیستان و بلوچستان جوانان خلاق آن هستند، افزود: جوان سرشار از نوآوری و خلاقیت است، بنابراین باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: خداوند این موهبت را به انسان‌ها عطا کرده است که با فکر و اندیشه خود امکاناتی را فراهم آورند و به علوم مختلف دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های الهی ضرورت دارد، یادآور شد: قرآن به عنوان کلام الهی سرشار از علوم و فناوری‌های گوناگون است که باید با فراگیری دانش از این علوم نهفته در این کتاب مقدس استفاده کنیم.

کرمی تصریح کرد: اقتصاد و تجارت اهمیت زیادی در توسعه استان دارد و ما می‌توانیم با رونق صادرات با همه کشورهای منطقه ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد در معادن استان سیستان و بلوچستان خام‌فروشی صورت بگیرد، بنابراین اولویت بهره‌برداری از معادن نیز ایجاد صنایع تبدیلی است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی دارد، اما باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان و تأمین امنیت غذایی کشور بهره بگیریم.

وی گفت: به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فعالیت‌هایشان زمین و امکانات اعطا خواهد شد تا اقتصاد این استان پویاتر شود.

کرمی خاطرنشان کرد: پروژه شهرک سلامت در زاهدان در حال احداث است که افرادی که به اعتیاد دچار شدند باید در این مرکز، مهارت بیاموزند و به کارآفرین تبدیل شوند.

کد خبر 728204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.