کوهنوردان ایرانی بر بام بلندترین کوه منفرد جهان

کوهنورد کشورمان گفت: بام آفریقا یکی از قله‌های هفت‌گانه جهان به‌شمار می‌رود و ۵۸۹۵ متر ارتفاع دارد، همچنین بلندترین کوه منفرد دنیا است؛ کوهنوردان از کشورهای مختلف برای صعود به این قله تلاش می‌کنند.

امین دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فتح بام آفریقا اظهار کرد: من با همراهی ۱۷ کوهنورد از استان‌های مختلف بام آفریقا را فتح کردیم و تمام کوهنوردان تیم ما موفق شدند به قله صعود کنند. به ترتیب از ارتفاع ۱۸۷۰ به ارتفاع ۲۷۲۰، سپس در روزهای بعد از ارتفاع ۳۷۲۰ به ارتفاع ۴۷۲۰ حرکت کردیم و در نهایت نیز شنبه _بیست‌ویکم بهمن_ به سمت قله حرکت کردیم و تا هشت صبح موفق شدیم بر بام آفریقا قرار بگیریم.

وی افزود: بام آفریقا یکی از قله‌های هفت‌گانه جهان به‌شمار می‌رود و ۵۸۹۵ متر ارتفاع دارد، همچنین بلندترین کوه منفرد جهان است. کوهنوردان از کشورهای مختلف برای صعود به این قله تلاش می‌کنند و بهترین زمان برای ایستادن روی بام آفریقا ماه بهمن است، به همین دلیل ما نیز در این فصل این کار را انجام دادیم. صعود به این قله در سطح نیمه‌سنگین بوده و از طریق تمرینات هوازی و کوه‌پیمایی می‌توان آن را فتح کرد. در سال‌های گذشته نیز موفق به ایستادن روی بام آفریقا شده بودم و سال آینده نیز قصد دارم صعود مجدد به این قله را در دستور کار خود قرار دهم.

کوهنورد کشورمان تصریح کرد: برای صعود، روزانه ۱۰۰۰ متر ارتفاع خود را افزایش می‌دادیم و به‌طور کلی ۷۰ کیلومتر را برای فتح قله و بازگشت از آن طی کردیم.

به گزارش ایمنا، تیم کوهنوردی کشورمان روز شنبه _بیست‌ویکم بهمن_ با سرپرستی امین دهقان موفق شد بام آفریقا را فتح کند. این صعود با هدف آمادگی در راستای صعودهای برون‌مرزی مرتفع و قله‌های هفت‌گانه جهان انجام شد.

کد خبر 728163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.