تصویب بودجه ۵ سازمان شهرداری قزوین / تخصیص ۱۰۰ میلیارد برای خرید نردبان آتش‌نشانی

در هفتادویکمین جلسه علنی شورای شهر قزوین که با هدف بررسی بودجه پیشنهادی معاونت شهری و سازمان‌های این حوزه در سال آینده برگزار شد، بودجه پنج سازمان شهرداری قزوین مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، هفتادویکمین جلسه علنی شورا به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضای شورا، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار، سیدحامد موسوی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، داوود میراشه معاون خدمات شهری شهرداری قزوین، محمد محمودی‌کلایه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی، حسین عمویی مدیر عامل سازمان آرامستان‌ها، محمدصالح صالحی رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز، مهدی امینی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و با هدف بررسی بودجه پیشنهادی معاونت شهری و سازمان‌های این حوزه صبح امروز -چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه- در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

تصویب بودجه سازمان مدیریت پسماند

در بخشی از این جلسه اعضای شورا به بررسی بودجه سازمان مدیریت پسماند پرداختند و با پاره‌ای اصلاحات آن را به تأیید رساندند. در این جلسه بودجه سازمان مدیریت پسماند شامل پروژه‌های تجهیز و تکمیل ایستگاه‌های خدمات شهری و ایستگاه میانی، پروژه احداث کمپ نگهداری حیوانات ناقل، خرید سطل تفکیک از مبدا، حفظ و نگهداری و توسعه سایت پسماند، خرید و نصب سطل و مخزن زباله، خرید ماشین آلات مکانیزه زباله، پروژه مرمت انهار و لایروبی رودخانه و حفاری و لایروبی و شناسایی چاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جریان بررسی ردیف‌های بودجه این سازمان اعضا ضمن افزایش اعتبار برخی ردیف‌های این سازمان بر لزوم توجه به فرهنگ‌سازی شهروندان در زمینه بازیافت پسماند از مبدا و فعال شدن این بخش در سازمان مدیریت پسماند تاکید کردند.

تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی بازپیرایی بوستان‌ها در بودجه سال آینده شهرداری

در ادامه این جلسه ردیف‌های بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری توسط اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات تأیید شد.

در ادامه روند بررسی بودجه پیشنهادی سازمان‌های حوزه خدمات شهری شهرداری بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شامل پروژه‌های حفظ و نگهداری فضای سبز شهری، بازپیرایی بوستان‌ها و تجهیز زمین‌های بازی، احداث نهالستان در جاده بویین‌زهرا، طراحی و اجرای شبکه‌های آبرسانی فضای سبز، اجرای آب خام و تجهیز مخازن مورد بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات تصویب شد.

همچنین ردیف بودجه پروژه بازپیرایی بوستان‌ها و تجهیز زمین‌های بازی شامل بازپیرایی سرویس‌های بهداشتی، احداث آبخوری‌های جدید اصلاح کف‌سازی معابر بوستان‌ها، مرمت فضای سبز، اصلاح سیستم روشنایی با موافقت اعضای شورا به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای خرید نردبان آتش‌نشانی

در بخش دیگری از جلسه هفتادویکم هم اعضای شورا به بررسی بودجه سازمان آتش نشانی پرداختند و با پاره‌ای اصلاحات آن را به تأیید رساندند. در این بخش بودجه سازمان آتش نشانی شهرداری برای سال آینده شامل پروژه‌های مطالعه و اجرای آبرسانی آتش نشانی بازار، ایجاد و توسعه فضا جهت گاراژ و آشیانه، احداث ساختمان آتش نشانی بازار پروژه خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا بودجه این سازمان به طور صد درصدی تخصیص یابد و همچنین در برخی ردیف‌ها شامل خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی نیز افزایش اعتبار داشته باشد.

همچنین اعضای شورا در این جلسه بر لزوم تهیه و خرید نردبان آتش نشانی و به روز شدن تجهیزات این سازمان تاکید کردند و ۱۰۰ میلیارد تومان جهت خرید نردبان در بودجه این سازمان لحاظ شد.

بررسی و تصویب بودجه دو سازمان شهرداری

در ادامه این جلسه اعضای شورا بودجه سازمانهای ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و آرامستان‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند و سرانجام با پاره‌ای اصلاحات بودجه این سازمان‌ها را تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، ردیف بودجه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شامل فاز اول پروژه مجتمع خدماتی و کارگاهی بیدستان، پروژه ساماندهی روز بازارها، ایجاد میادین میوه و تره بار محلی و ساماندهی بازارها، و طرح توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مقرر شد تا ردیف بودجه دو میلیارد تومان برای پروژه احداث بازارچه زنان سرپرست خانوار و همچنین ردیف هوشمند سازی بازارهای روز و میادین در بودجه سال آینده لحاظ شود.

همچنین بودجه پیشنهادی سازمان آرامستان شامل پروژه‌های حفظ و نگهداری غسالخانه، ساخت قبور و حجرات خانوادگی در بهشت صدر و فاطمه (س) و خدمات مربوطه، توسعه فضای سبز آرامستان‌ها، طراحی و محوطه سازی آرامستان های داخل شهر و اجرای خیابان و جدول گذاری، خرید ماشین آلات آمبولانس، توسعه و محصور کردن آرامستان جدید کوثر مورد بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات از جمله افزایش اعتبار توسعه فضای سبز آرامستان و خرید آمبولانس به تصویب رسید.

تصویب جزئیات هزینه‌ای بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین

ولی چگینی، رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و مالی شورای شهر قزوین نیز در پایان این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تصویب جزئیات هزینه‌ای بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین خبر داد و اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال آتی ضمن بررسی جزئیات بودجه هزینه‌ای و هزینه‌های جاری، این بخش از بودجه را با پاره‌ای اصلاحات به تصویب رساندند.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به حق‌الجلسه، واگذاری خدمات شهری حسابرسی، نگهداری و حفاظت از تجهیزات و تأسیسات عمومی، هزینه‌های کارشناسی مورد بررسی و قرار گرفت و در کد اطلاع رسانی مقرر شد تا ۴۰ درصد بودجه اطلاع رسانی به روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین اختصاص یابد. همچنین در این فصل حمل و نقل نامه‌ها و امانات پستی، تلفن و فاکس، اجاره خطوط مخابراتی ارتباطات ماهواره‌ای و اینترنت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأیید شد.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: همچنین سرفصل هزینه‌ای نگهداری و تعمیر دارایی‌های ثابت شامل ساختمان و مستحدثات، ماشین آلات و تجهیزات، بیمه دارایی‌های ثابت، وسایط نقلیه نگهداری و تعمیر وسایل اداری لوازم صوتی و تصویری، تعمیر و نگهداری رایانه‌ها، لوازم سرمایش و گرمایش، چاپ و خرید نشریات و مطبوعات، چاپ و خرید دفاتر و اوراق اداری، چاپ آگهی‌های اداری و عکس و نقشه، تصویربرداری، تبلیغات عکاسی و فیلمبرداری، تشریفات، تبلیغات محیطی و تلویزیون، فیلم، کلیپ و آگهی‌های تبلیغاتی، هزینه تشریفات جشن و چراغانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات تصویب شد.

چگینی تاکید کرد: در بخش جزئیات هزینه‌های قضائی ثبتی و حقوقی شامل حق‌الوکاله و حق‌المشاوره، هزینه‌های ثبتی نظارت بر ممیزی املاک، هزینه‌های بانکی، خرید دسته چک و سفته، هزینه انتقال وجوه، بهای آب اماکن شهرداری، بهای برق مصرفی اماکن شهرداری مورد تأیید و با اصلاحات در برخی کدها مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: بهای آب و برق مصرفی در پارک‌ها و میادین، سوخت بنزین و گازوئیل ماشین آلات در بخش کد مواد و لوازم مصرف شدنی شامل مصالح ساختمانی، ابزار و یراق، لوازم سرویس‌های بهداشتی و لوازم تنظیف و مواد شوینده، لوازم مصرفی خدمات شهری، لوازم یدکی، لوازم مصرفی اداری، لوازم آتش‌نشانی، بذر نهال، سم و لوازم باغبانی و سایر مواد و لوازم مصرف شدنی با پاره‌ای اصلاحات مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و مالی شورای شهر قزوین تاکید کرد: کد اعتبارات هزینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی شامل مطالعه و پژوهش‌های مأموریت‌های شهرداری، حق‌التألیف و حق‌الترجمه، هزینه‌های آموزشی شهروندان و کارکنان، خرید کتاب، نشریات و رایانه هزینه برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی پس از بحث و تبادل نظر و افزایش اعتبار در ردیف آموزش شهروندان و آموزش کارکنان مورد تأیید و تصویب قرار گرفت. در کد اجاره و کرایه، شامل اجاره زمین و اراضی، اجاره ساختمان و سایر مستحدثات و کرایه وسایل نقلیه بررسی و تصویب شد.

چگینی گفت: در ادامه بررسی کدهای هزینه‌ای شامل کارمزد وام‌های داخلی، یارانه بلیط، کمک‌های بلاعوض، تأمین اعتبارت بودجه شورای اسلامی شهر، کمک به کتابخانه‌ها، کمک به مؤسسات خصوصی، کمک به بخش عمومی، ساماندهی و کمک به اقشار آسیب پذیر، هدایا و پرداخت‌های تشویقی، کفن دفن اموات بلاصاحب با پاره‌ای اصلاحات مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه فصل هفتم اعتبارات هزینه‌ای با عنوان دیون با محل و دیون با محل فوق‌العاده عمران شهردار، حق سنوات کارکنان، پاداش پایان خدمت، بیمه مسؤلیت جامع شهروندان و سایر هزینه‌های متفرقه نیز پس از بحث و بررسی به تأیید رسید.

کد خبر 728137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.