راه‌اندازی ۶ کانون جوانان روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شش کانون جوانان روستایی و عشایری در مراکز جهاد کشاورزی سطح استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، بهزاد شهرکی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شش کانون جوانان روستایی و عشایری با ۲۹۰ نفر عضو در حوزه مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های زابل، ایرانشهر، فنوج، کنارک، مهرستان و بمپور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: کانون جوانان روستایی نهادی مردمی، داوطلبانه و غیرانتفاعی بوده و به منظور تحقق اهداف توسعه روستایی و کشاورزی ایجاد شده‌اند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: عمده فعالیت این کانون‌ها، نقش‌آفرینی جوانان روستایی و عشایری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی و جوامع روستایی و عشایری با رویکرد ایجاد روحیه تعهد، نوآوری، افزایش قدرت نفوذ در تصمیم‌گیری و بالا بردن انگیزه و توان رهبری جوان روستایی است.

وی با بیان اینکه متوسط سن جامعه بهره‌بردار استان حدود ۶۳ سال است و افزایش این روند تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی خواهد بود، خاطرنشان کرد: ایجاد کانون جوانان روستایی فرصتی در راستای تشویق و ترغیب نسل جوان به ماندگاری در روستا و فعالیت در بخش‌های مختلف کشاورزی است.

کد خبر 728091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.