آغاز بارش‌ها در کشور از امروز ظهر / هوا سردتر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی از ظهر امروز تا روز یکشنبه، از بارش باران و برف در بعضی از نقاط کشور و کاهش دما خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و به تدریج جنوب غرب و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، بوشهر و شمال فارس، بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما رخ می‌دهد.

وی افزود: جمعه با توسعه این سامانه، گستره بارش سواحل شرقی خزر، شمال شرق، بعضی نقاط شرق و جنوب کشور را نیز در بر می‌گیرد و شنبه فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان‌های فارس، کرمان و جنوب غرب خوزستان خواهد بود و در نقاط مستعد، تگرگ و در ارتفاعات کولاک برف انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز یکشنبه ضمن تضعیف سامانه بارشی، در بعضی نقاط غرب، مرکز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: امروز در جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و روزهای جمعه و شنبه در بعضی نقاط جنوب، جنوب شرق، شرق و مرکز کشور به سبب وزش باد، احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ از اواخر وقت چهارشنبه تا روز شنبه، نیمه شمالی خلیج فارس و از اواخر پنجشنبه تا شنبه، دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف گاهی وزش باد ملایم، با بیشینه ۲۱ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، آسمان کمی ابری به تدریج ابری، گاهی وزش باد شدید و در شب بارش پراکنده با بیشینه ۲۲ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 728071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.