سپاهان-الهلال؛ غول آسیا در گودال مرگ

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا نمایندگان ایران و عربستان رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، فردا _پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های سپاهان ایران و الهلال عربستان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴-۲۰۲۳، دور رفت

دیدار تیم‌های سپاهان ایران و الهلال عربستان

زمان: پنجشنبه، بیست‌وششم بهمن، ساعت ۱۹:۳۰

داور: احمد العلی

ورزشگاه: نقش‌جهان اصفهان

غول آسیا در گودال مرگ

جدال دو تیم سپاهان ایران و الهلال عربستان را بدون شک می‌توان حساس‌ترین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب دانست. نماینده‌های ایران و عربستان که از تیم‌های باسابقه لیگ قهرمانان به‌شمار می‌روند، در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که مسابقات باشگاهی در آسیا به دلیل برگزاری جام ملت‌های آسیا حدود یک ماه و نیم تعطیل بوده است و جدال دو تیم در عمل اولین بازی رسمی دو تیم در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها به‌شمار می‌رود.

سپاهان که پس از ماجراهای عجیب و حواشی زیاد موفق شد از مرحله گروهی به سلامت عبور کند، در مرحله حذفی با بداقبالی دچار دشوارترین قرعه ممکن شد تا کار سختی برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشد. شاگردان مورایس نیم‌فصل سختی را با توجه به حواشی اطراف باشگاه پشت سر گذاشتند، اما در تعطیلات نیم‌فصل به نظر به آرامش مطلوبی رسیده‌اند و برای موفقیت در رقابت‌های داخلی و آسیایی مصمم‌تر از همیشه هستند.

در سوی دیگر الهلالی قرار دارد که در شش فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا دو قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی داشته است، این عملکرد در کنار هزینه گزافی که در این فصل الهلال مانند سایر مدعیان عربستانی انجام داده است، این تیم را به مدعی شماره یک قهرمانی تبدیل می‌کند. شاگردان ژرژه ژسوس که مرحله گروهی را با پنج برد و یک تساوی پشت سر گذاشتند و مقتدرانه به عنوان صدرنشین صعود کردند، یک آمار شگفت‌انگیز دارند و آن ۲۰ پیروزی در بازی‌های رسمی پیش از بازی با سپاهان است.

بدون شک دیدار با سپاهان در ورزشگاه نقش جهان جدی‌ترین تهدید برای توقف روند پیروزی‌های الهلال به‌شمار می‌رود. دیداری که احتمالاً در جو ترسناک ورزشگاه نقش‌جهان برگزار خواهد شد و احتمالاً پربیننده‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

بزرگترین رقیب آسیایی که به نقش‌جهان می‌آید

پنجشنبه شب شاید شبی خاص برای ورزشگاه نقش‌جهان به‌شمار رود، شبی که پرافتخارترین تیم آسیا، تیمی که چهار قهرمانی و پنج نایب‌قهرمانی در این مسابقات دارد، با بهترین و گران‌قیمت‌ترین ترکیب تاریخ خود به ورزشگاه نقش‌جهان می‌آید و تبدیل به بزرگترین رقیبی خواهد شد که در این ورزشگاه برابر سپاهان قرار می‌گیرد. سپاهان چه قبل از بازسازی نقش‌جهان چه بعد از آن، رقابت‌های حساسی را در این ورزشگاه برگزار کرده است، اما بدون شک دیدار با الهلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حساس‌ترین دیداری خواهد بود که این ورزشگاه میزبانی کرده است.

الهلال پیش از این دو بار در ورزشگاه فولادشهر برابر سپاهان قرار گرفته بود که یک تساوی و یک پیروزی برای سپاهان حاصل آن دو دیدار بوده است.

ترکیب احتمالی

سپاهان در حالی به مصاف الهلال می‌رود که هادی محمدی و محمدجواد حسین‌نژاد را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و در سوی دیگر الهلال نیز نیمار، ستاره برزیلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، ضمن اینکه محمد العویس و حبیب الوطیان دروازه‌بان‌های دوم و سوم الهلال و متعب المفرج، مدافع این تیم نیز به دلیل مصدومیت دیدار با سپاهان را از دست داده‌اند.

پنج بازیکن خارجی الهلال برای دیدار با سپاهان یاسین بونو، روبن نوس، سرگی میلینکوویچ ساویچ، مالکوم و الکساندر میتروویچ خواهند بود و به این ترتیب کالیدو کولیبانی و رنان لودی، دو مدافع شاخص الهلال در دیدار با سپاهان غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی سپاهان

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد قربانی، محمد کریمی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی و شهریار مغانلو

ترکیب احتمالی الهلال

الهلال: یاسین بونو، علی البلیهی، حسن محمد التمبکتی، محمد البریک، سعود عبدالحمید، سرگی میلینکوویچ ساویچ، روبن نوس، سلمان الفرج، سالم الدوساری، مالکوم و الکساندر میتروویچ

کد خبر 728056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.