حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم است

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان یزد، محمد علی‌نژاد در آئین افتتاح سالن‌های شهید چمران و ولی عصر (عج) در پارک علم و فناوری یزد اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم است.

وی افزود: با احداث و بازسازی این دو سالن، محیط زیرساختی جدیدی به ظرفیت پارک علم و فناوری استان یزد افزوده شده و با استقرار شرکت‌های جدید دانش‌بنیان دولت تسهیلاتی را به این شرکت‌ها اعطا خواهد کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ابراز امیدواری کرد که با بکارگیری حداکثری نیروهای تحصیل کرده در بازار فعالیت‌های دانش بنیان، توسعه آینده کشور بر مبنای توسعه علمی رقم بخورد.

همچنین در این مراسم مهران فاطمی، استاندار یزد پارک‌های علم و فناوری را به عنوان تجلی گاه نشاط علمی و فناوری در استان برشمرد و اظهار کرد: از اساسی‌ترین اولویت‌های استان، حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان در زمینه‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری است.

استاندار یزد عنوان کرد: عمده تسهیلات حمایتی با سودهای پایین، بهترین زمین‌ها و ساختمان‌ها را در اختیار مجموعه‌های دانش بنیان استان قرار خواهیم داد.

حبیب‌اله میرغفوری رئیس پارک علم و فناوری استان یزد نیز در این آئین اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر در پارک اقبال یزد ساختمان شهید چمران با اعتبارات دولتی بازسازی شد تا ۱۶ شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی در این سالن مستقر شوند.

وی افزود: همچنین سالن چند منظوره ولی عصر (عج) با مساحت ۵۰۰ متر مربع احداث و افتتاح شد که از این سالن به عنوان سالن ورزشی و محل برگزاری نمایشگاه‌ها و مراسم‌ها استفاده خواهد شد.

همچنین برپایی نمایشگاه محصولات ۲۷ شرکت دانش‌بنیان استان یزد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 728047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.