کرمانشاه در حوزه گردشگری دفاع مقدس معرفی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با تاکید بر دو موضوع گردشگری دفاع مقدس و خوراک در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ در دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: غرفه کرمانشاه بر اساس کاروانسرای بیستون که امسال در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده طراحی شده است.

وی آنچه کرمانشاه را نسبت به دیگر غرفه‌ها متمایز ساخته است، تولیدمحتوا عنوان کرده و افزود: بحث گردشگری دفاع مقدس کرمانشاه موضوع جدیدی است که تا به حال کسی به این موضوع در نمایشگاه بین‌المللی نپرداخته است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تاکید کرد: هدف از انتخاب موضوع دفاع مقدس برای نمایشگاه گردشگری این بود که گردشگری دفاع مقدس و جنگ علاوه بر مزیت‌هایی که گردشگری از لحاظ ارزش افزوده و مسائل اقتصادی به دنبال دارد، مؤثر در روایت‌گری و باز زنده‌سازی ارزش‌ها و غیرت ایرانی برای نسل جوان است.

وی گفت: در بحث خوراک نیز کرمانشاه به عنوان سی‌وهفتمین شهر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

فرمانی با اشاره به ثبت بیش از ۶۰ غذای کرمانشاه در فهرست آثار ناملموس ملی گفت: در جلسه شورای ثبت میراث ناملموس که هفته گذشته در کاروانسرای بیستون به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، ۳۷ خوراک کرمانشاه در فهرست میراث ناملموس در حوزه خوراک به ثبت ملی رسید.

وی یادآور شد: سعی کردیم که کرمانشاه را با این ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت‌های گردشگری تاریخی فرهنگی اقلیم و اقوام معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: از جمیع جهات کرمانشاه را به مردم معرفی کرده‌ایم و در حوزه تولید محتوا نیز ۴ برنامه تدارک دیده‌ایم که با حضور وزیر این رویدادها را رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، غرفه استان کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه تهران دایر است.

کد خبر 728036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.