مراکز فرهنگی آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعال شوند

فرماندار تیران و کرون گفت: ظرفیت مراکز فرهنگی آموزش و پرورش برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی بکار گیری شود، مدیران آن مراکز توان خود را در این حوزه فعال کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا عصر امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ در بازدید از کانون فرهنگی و تربیتی حدیث تیران به چالش‌های اجتماعی در تیران و کرون اشاره و اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر، حوادث ترافیکی، وابستگی به فضای مجازی، عدم مهارت‌های زندگی و ناتوانی در نه گفتن از جمله نگرانی‌های اجتماعی در این شهرستان بوده که با آموزش و توانمندسازی قابل پیشگیری خواهد بود.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهمی که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارآمد است، مراکز فرهنگی و تربیتی بوده تا با ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی علاوه بر توانمندسازی در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی، به شور و نشاط نوجوانان و جوانان کمک می‌کنند.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: ناهنجاری‌های اجتماعی به دنبال عدم آموزش و ناامیدی رشد پیدا می‌کند و هرچقدر مراکز فرهنگی مثل کانون‌های فرهنگی و تربیتی، هیئت‌های ورزشی و کانون‌های مساجد تقویت شوند، آنگاه شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان را اولویت داده‌ایم، گفت: این بودجه‌ها می‌تواند در تأمین امکانات برای اجرای طرح‌های مؤثر واقع شود.

محمدی‌کیا هم‌افزایی بین بخش خصوصی و دولتی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی را ضروری خواند و گفت: سهم بالایی از فعالیت‌های فرهنگی شهرستان بر عهده مردم قرار گرفته که در منابع مالی را تأمین و در اجرا نیز نقش اساسی دارند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش در ایجاد نشاط اجتماعی دانش‌آموزان و مهارت‌افزایی فعال‌تر عمل کنند و از توان و ظرفیت دیگر بخش‌ها نیز بهره بگیرد.

محمدی‌کیا با اشاره به اینکه مدارس روستایی از طرح جوانه‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی استفاده می‌کنند، گفت: این یک فرصت بوده که تمام مدارس شهرستان بتوانند از خدمات تربیتی استفاده کنند.

لزوم حمایت از مراکز فرهنگی آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون در این بازدید با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس این شهرستان گفت: ۳۷ پروژه خیرساز در حال اجرا بوده که نیازمند حمایت مردم و خیرین از مراکز فرهنگی وابسته به آموزش و پرورش است.

حسین صائبی با بیان اینکه ۲ کانون فرهنگی و تربیتی، دو باب دارالقرآن، یک باب پژوهش‌سرا به عنوان مراکز علمی و فرهنگی در این شهرستان وابسته به آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: دانش‌آموزان در اوقات فراغت از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

وی حمایت خیرین و دستگاه‌های دولتی از این مراکز برای توسعه امکانات را مهم خواند و افزود: پیشرفت کار مؤسسات و نهادهای فرهنگی وابسته به آموزش و پرورش در تکمیل خدمات مدارس نقش دارد.

کد خبر 728035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.