تجاوز به غزه متوقف شود، شلیک موشک از جنوب لبنان هم متوقف می‌شود

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه همه تحولات منطقه را زیر نظر دارد، گفت: جبهه جنوب لبنان، جبهه فشار و مشارکت در شکست دادن رژیم صهیونیستی و تضعیف رژیم تا وادار کردن آن به توقف تجاوز به غزه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ به مناسبت «یوم الجریح» (روز جانباز) سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود ایام ماه شعبان را تبریک گفت و از جانبازان حزب‌الله تجلیل کرد.

سپاه پاسداران از همان ابتدا پشتیبان واقعی مقاومت بوده است

وی با تبریک روز پاسدار به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: سپاه پاسداران از همان ابتدا، پشتیبان واقعی و حامی قوی همه گروه‌های مقاومت بوده است.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: قدرت امروز محور مقاومت، به برکت این انقلاب اسلامی است که در ایام سالگرد آن به سر می‌بریم.

نصرالله افزود: خون پاک شهدا و جانبازان، باعث تحقق دستاوردهای فراوانی برای ملت و کشور ماست و مسئولیت ما حفظ این دستاوردهاست.

حمایت از مقاومت در غزه یک مسئولیت میهنی است

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: مقاومت غزه در ۱۳۰ روز گذشته، پایداری اسطوره‌ای و قهرمانی‌هایی را به تصویر کشیدند که به سطح معجزه و صبر بی سابقه در تاریخ می‌رسد.

وی اضافه کرد: در ۱۳۰ روز پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود شکست خورد و از همان ابتدای عملیات مقاومت در غزه، کشورهای محور مقاومت و بسیاری از ملت‌های جهان به حمایت از آن پرداختند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آنچه ما در جبهه لبنان، در زمینه حمایت از مقاومت در غزه انجام می‌دهیم، یک مسئولیت میهنی است.

نصرالله همچنین گفت: مواضع ما در جبهه لبنان با اصول انسانی، ارزش‌های اخلاقی و مسوولیت‌های شرعی و دینی ما تناسب دارد.

رژیم صهیونیستی خطری برای منطقه است

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی قوی، خطری برای منطقه است، تاکید کرد: اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی، سرآغاز بحران‌ها در منطقه است و تاریخ لبنان بر این موضوع شهادت می‌دهد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: در صورت پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی مانند آنچه از سال ۲۰۰۶ به بعد با آن رژیم انجام شد، می‌توان خطرات آن برای لبنان، کشورها و ملت‌های منطقه را کنترل کرد.

وی درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه گفت: مصلحت کشورهای منطقه پیش از مصلحت فلسطینی‌ها در خروج اسرائیل با شکست از جنگ غزه است.

نصرالله همچنین اظهار داشت: آغاز ورود لبنان به رویارویی با اشغالگران، در درجه اول به منزله یک مصلحت ملی برای جلوگیری از پیروزی رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: برخی گمان می‌کنند که مبارزه مقاومت در جبهه لبنان، هیچ فایده‌ای ندارد که این امر، مصیبت بار است.

هدف هیئت‌های غربی در لبنان ارعاب و بازگردان اسرای صهیونیست بود

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: هدف از دیدار هیأت‌های غربی از لبنان، حمایت از رژیم صهیونیستی و بازگرداندن شهرک‌نشینان صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این هیئت‌ها، در پیشنهادهایشان هیچ اشاره‌ای به تجاوز به غزه نکرده‌اند بلکه تلاش می‌کنند از مواضع رژیم صهیونیستی برای ارعاب ما بهره بگیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: جبهه جنوب لبنان، جبهه فشار و مشارکت در شکست دادن رژیم صهیونیستی و تضعیف رژیم تا وادار کردن آن به توقف تجاوز به غزه است.

سید حسن نصرالله خطاب به غربی‌ها گفت: هر اندازه که خواستید علیه ما ارعاب و فشار تحمیل کنید، زیرا این امر، هیچ تأثیری بر اراده ما ندارد و جنگ علیه ما نیز نمی‌تواند عملیات مقاومت را متوقف کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در شرایط بحرانی به سر می‌برد و در شرایطی نیست که بتواند شروط خود را بر ما تحمیل کند.

توصیف وضعیت لبنان از زبان نصرالله و مطالبه وی از دولت

نصرالله همچنین گفت: از دولت لبنان می‌خواهم به جای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱، شرط‌های بیشتری را در این زمینه مطرح کند.

وی تصریح کرد: کشور ما در موضع قدرت است، ابتکار عمل را در اختیار دارد و می‌تواند شروط خودش را تحمیل کند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در لبنان جو گسترده‌ای از ارعاب وجود دارد که برخی از سیاستمداران و شخصیت‌ها در آن مشارکت دارند. این افراد و جریانات تلاش می‌کنند جوی از ارعاب علیه مردم جنوب کشور ایجاد و آنها را به آغاز جنگ متهم کنند. این در حالی است که چنین دیدگاهی در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

تجاوز به غزه متوقف شود، شلیک موشک از جنوب لبنان هم متوقف می‌شود

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه همه تحولات منطقه را زیر نظر دارد، تصریح کرد: همه احتمالات، وارد است. ما در جنوب لبنان، اوضاع غزه را رصد می‌کنیم.

او تاکید کرد: زمانی که تجاوز به غزه متوقف شود، شلیک موشک از جنوب لبنان نیز متوقف خواهد شد.

نصرالله در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: وزیر جنگ این رژیم ادعا کرده بود که به عملیاتشان در جنوب لبنان ادامه خواهد داد. ما از این امر استقبال می‌کنیم و ما نیز به عملیاتمان در جنوب ادامه می‌دهیم.

نصرالله خاطرنشان کرد: زمانی که تجاوز دشمن صهیونیستی به غزه متوقف شود ما نیز عملیاتمان را متوقف خواهیم کرد اما در صورتی که این رژیم عملیاتش را از سر بگیرد، ما نیز عملیاتمان را بر اساس قواعد و معادلات از سر خواهیم گرفت و پاسخ‌های ما متناسب و همواره مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورتی که رژیم صهیونیستی تهدیداتش علیه جنوب لبنان را عملی کند، باید بداند که یکصد هزار شهرک نشین آواره از شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین هرگز به این مناطق بازنخواهند گشت.

سید حسن نصرالله افزود: هر کس ما را به گسترش جنگ تهدید می‌کند، بداند که ما نیز دامنه جنگ را گسترده خواهیم کرد. هر کس تصور می‌کند با گسترش عملیات میدانی و بهره برداری از ابزارهای قدرت، می‌تواند باعث ارعاب مقاومت حتی برای یک لحظه شود، در اشتباه و خطای بزرگی به سر می‌برد.

جابجایی رودخانه «لیتانی» راحت‌تر از عقب راندن حزب‌الله است

نصرالله اظهار داشت: این اسرائیل نیست که توان شرط گذاشتن دارد بلکه این مقاومت است که شروط را وضع می‌کند. لبنان در شرایط بدی قرار ندارد و اسرائیل نمی‌تواند برای ما شرط بگذارد که چند کیلومتر از مرز عقب بنشینیم.

وی اضافه کرد: من به دوستان لبنانی می‌گویم که در مذاکرات باید خواسته‌هایی به قطعنامه ۱۷۰۱ افزوده شود.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: یکی از صهیونیست‌ها گفته بود که حزب‌الله را باید به آن‌سوی رود لیتانی عقب برانیم که البته جواب گرفته بود ما اگر رودخانه را به خط مرزی منتقل کنیم راحت تر است تا اینکه حزب‌الله را عقب برانیم!

در صورت حمله اسرائیل، ۲ میلیون صهیونیست را آواره می‌کنیم

سید حسن نصرالله در پاسخ به تهدیدهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد: در صورت متوقف شدن جنگ غزه عملیات ما هم متوقف می‌شود، اما اگر می‌خواهید به جنگ ادامه دهید اهلا وسهلا!

وی گفت: اگر دشمن تهدیدهایش را علیه ما اجرا کند به جای ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین، ۲ میلیون صهیونیست آواره خواهند شد. اگر دشمن دایره درگیری را توسعه دهد، حزب الله هم متقابلاً به عملیات خود گسترش خواهد داد. کسی که می‌پندارد مقاومت ترس به دل خود راه می‌دهد، سخت در اشتباه است.

کد خبر 728033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.