آموزش مهم‌ترین مؤلفه در اصلاح رفتارهای ترافیکی است

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: این تفکر که تمام اصلاح رفتارهای ترافیکی مبتنی بر اقدامات سلبی باشد، پذیرفتنی نیست و اعتقاد بر این است که بخش عمده‌ای از این کار را می‌توان در قالب اقدامات آموزشی و فرهنگی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه بازدید از اتوبوس‌های سیار آموزشی پلیس راهور و راه استان اصفهان اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در اصلاح رفتارهای ترافیکی، موضوع آموزش است و امروزه این تفکر که تمام اصلاح رفتارها باید مبتنی بر اقدامات سلبی باشد، پذیرفتنی نیست و اعتقاد بر این است که بخش عمده‌ای از این کار را می‌توان در قالب اقدامات آموزشی و فرهنگی انجام داد.

وی با تحسین اقدام ابتکاری پلیس راهور و راه استان اصفهان در راه‌اندازی اتوبوس سیار آموزشی، افزود: از اتوبوس‌های مذکور با طراحی جذاب و منحصر به فردی که دارند برای آموزش کاربران آسیب‌پذیر ترافیک که در معابر شهری، در محورهای مواصلاتی خارج از شهرها، در مناطق روستایی و در مناطق مسکونی که بین راه وجود دارند و مدارس حاشیه راه استفاده می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: کاربران آسیب‌پذیر ترافیک شامل دانش‌آموزان، موتورسواران، رانندگان ماشین‌آلات کشاورزی و کاربران ترافیک ساکن در حاشیه محورهای روستایی هستند که آموزش آن‌ها کار بسیار سخت و دشواری بود، اما با این ابتکار جدید در پلیس راهور و راه استان تمام این کاربران را می‌توان به راحتی تحت آموزش قرار داد.

وی ادامه داد: اطمینان داریم که این طرح در کاهش آسیب‌پذیری کاربران ترافیک موفق عمل خواهد کرد و باید مسئولان امر را در واقع تشویق و متقاعد کنیم که در زمینه تولید و گسترش این اتوبوس‌ها سرمایه‌گذاری و هزینه کنند و این الگوی موفق را در تمام استان‌ها و حتی تمام شهرستان‌های کشور گسترش دهیم.

حسینی عابران پیاده و موتورسواران را دو نمونه از کاربران آسیب‌پذیر حوزه ترافیک دانست و تصریح کرد: حجم قابل توجهی از آمار جان باختگان حوادث رانندگی را این دو مورد از کاربران ترافیک به خود اختصاص می‌دهند که باید اقدامات آموزشی و فرهنگی خود را روی این کاربران بیشتر متمرکز کنیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در زمینه کاهش جان باختگان حوادث رانندگی گفت: بر اساس پارامترهایی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده یعنی بر اساس هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه به نسبت هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بر اساس هر یک میلیارد کیلومتر پیمایش، وضعیت ما نسبت به سال ۸۵ و ۸۶ که بالغ بر ۲۷ هزار فوتی داشتیم امروز با آن ضرباهنگ و با این افزایش جمعیت و افزایش وسایل نقلیه که در کشور داریم باید با عددی حدود بالای ۴۵ هزار فوتی در سال مواجه می‌شدیم.

حسینی عنوان کرد: اینکه امروز توانستیم عدد فوتی‌های حوادث رانندگی در سال را در رنج ۱۷ و ۱۸ هزار نفر تثبیت کنیم خود یک قدم بزرگ، اما باز هم این رقم برای کشور ما زیاد است و باید تا می‌توانیم میزان جان باختگان حوادث رانندگی را کاهش دهیم و کاهش این عدد هم با هماهنگی تمام دستگاه‌های متولی میسر می‌شود و در صدد هستیم که با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور و اقدامی هم‌افزا به این توفیق دست پیدا کنیم.

کد خبر 728028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.