سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در مازندران آغاز شد

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر همزمان در ۱۴ استان در مازندران به میزبانی آمل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احسان آهنگر شامگاه _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ در آئین افتتاحیه سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر واقع در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل زبان موسیقی را برگرفته از باطن پاک مردم منطقه بیان و اظهار کرد: موسیقی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم و بیان فضائل اخلاقی برای جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر جایگاه موسیقی را بدانیم می‌توانیم به درستی از آن استفاده کنیم، افزود: موسیقی هنری که ریشه در هویت و تمدن تاریخی کشور دارد و در بطن و متن زندگی ایرانی‌ها به ویژه مازندرانی‌ها بوده و با فرهنگ بومی و دینی ما گره خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه جایگاه هنری موسیقی را بدانیم، اظهار داشت: نقش هنر موسیقی می‌تواند در حفظ آئین‌ها تأثیرگذار باشد و در هویت تاریخی و تمدن کشورمان مؤثر باشد.

آهنگر با اشاره به اینکه موسیقی در مازندران تصویر بسیار شفافی از زندگی این مرز و بوم است و بسیار در تحولات فرهنگی و تاریخ کشور نقش داشته است، افزود: موسیقی باعث به میدان آمدن مردم در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس باعث انگیزه‌بخشی در خط مقدم با ظلم شد.

این مسئول با اعلام اینکه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر تلاشی برای یک فضای شاد و بانشاط است، عنوان کرد: این جشنواره می‌تواند بستری برای انتقال پیام ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهان اسلام باشد؛ همچنین به دنبال ظرفیت‌سازی و شناسایی و حمایت از خلاقیت برتر و بهره‌گیری از مضامین اشعار بومی در جایگاه اصلی استان به کشور است.

آهنگر با بیان اینکه در برگزاری موسیقی فجر به دنبال ظرفیت‌سازی و شناسایی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه موسیقی در استان هستیم تا با بهره‌گیری از موسیقی اصیل بتوانیم به جایگاه اصلی خود برسانیم، گفت: ارزش و جایگاه موسیقی والاتر از این است، بر همین خاطر دومین هدف جشنواره موسیقی فجر گسترش ارتباطات فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های برتر موسیقی چون انواع موسیقی، سبک‌های مختلف موسیقی، بومی و محلی گرفته تا پاپ و سنتی در این جشنواره حضور یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: میزبانی این رویداد به میزبانی شهرستان آمل داده شد که مهد موسیقی استان است.

وی از حضور گروه‌های سرود برای اولین بار در جشنواره فجر خبر داد و گفت: در این استان ۱۲۰ گروه سرود حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای حضور دارند که حضور گروه‌های سرود و بکارگیری از ظرفیت سرود در این جشنواره باعث ایجاد رقابت خواهد شد.

کد خبر 728023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.