روند اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی تسریع شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: روند اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ در دیدار مدیر امور مجلس و ذی‌نفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و حسام کاظمی مدیر ارزیابی و پایش عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و با حضور مجیدی رئیس پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور بسیار اثرگذار و از مقدمات رشد اقتصادی پایدار است.

وی افزود: این نوع از شرکت‌ها نیازمند توجه ویژه و حمایت‌هایی مبتنی بر ماهیت نوآور آنان هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت مالی و عملیاتی صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی از دیگر موارد مورد توجه در تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری این استان خواهد بود.

وی در ادامه خواستار تسهیل شرایط برای متقاضیان تسهیلات در حوزه دانش‌بنیان شد و افزود: برخی شرایط نیاز به تسهیل دارد تا متقاضیان رغبت بیشتری داشته باشند و دامنه شمول افزایش پیدا کند، به طور مثال افرادی که از برخی تسهیلات از جمله تبصره ۱۸ و۱۶ استفاده کردند مشمول شوند.

اشرفی تصریح کرد: با توجه به اینکه صندوق استانی امکان اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور را دارد، صندوق استانی به منظور پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فناور که زمینه و ظرفیت بسیار مناسبی برای دانش بینان شدن دارند، باید تقویت شود.

مهدی خالقی مدیر امور مجلس و ذی‌نفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ضمن قدردانی از توجه به شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در گام اول و طی این سفر، ۲۵ شرکت دانش‌بنیان سطح استان جهت پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و از نکات قابل توجه در این سفر، حضور نمایندگان بخش‌های مختلف صندوق نوآوری و شکوفایی خواهد بود که نه تنها باعث تسریع روند ارزیابی خواهد شد، بلکه در صورت تکمیل پرونده، تا مرحله پرداخت طی چند روز آتی پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تسهیلاتی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال برای تقویت بنیه مالی صندوق پژوهش و فناوری استان در نظر گرفته شد که مقدمات لازم برای پرداخت آن با هماهنگی صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی و پارک علم و فناوری بررسی خواهد شد.

در انتهای جلسه نیز محمد حسن مجیدی رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده، دیدار با شرکت‌های دانش‌بنیان سطح استان و بررسی یک به یک چالش‌های آنان و همچنین جلسه در اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی بیرجند را از دیگر برنامه‌های سفر این هیئت به استان دانست.

کد خبر 728018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.