زندان‌ها باید کانون تحولات فکری و معنوی باشند

امام جمعه کرمانشاه گفت: جمعیتی که در زندان به‌سر می‌برند تقریباً به‌اندازه جمعیت یک شهر است و این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری در دیدار امروز سه شنبه _ بیست و چهارم بهمن _ با مدیرکل و معاونین زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، ضمن تأکیدبر اهمیت پیشگیری از جرایم، اظهار کرد: جمعیتی که در زندان به‌سر می‌برند تقریباً به‌اندازه جمعیت یک شهر است و این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی زندانی‌شدن افراد جامعه را خسرانی بزرگ خواند و گفت: هنگامی که فرد به زندان می‌رود علاوه‌بر مشکلاتی که برای خودش پیش می‌آید، خانواده وی نیز دچار مشکلات زیادی می‌شوند و فرد در آینده نمی‌تواند آن چنانی که باید در جامعه فعالیت داشته باشد. اگر مجموع این اتفاقات را جمع‌بندی کنیم، متوجه می‌شویم که خسارت بسیار سنگین است و در حقیقت یک سرمایه‌سوزی بسیار بزرگ نیروی انسانی اتفاق می‌افتد.

امام جمعه کرمانشاه با مروری بر ظرفیت‌های ویژه و ارزنده استان کرمانشاه، اظهار داشت: باید شرایط جامعه به‌گونه‌ای باشد که افراد به‌سمت اعمال خلاف قانون نروند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث ایجاد مشکلات در جامعه می‌شود موضوع بیکاری است که بحمدالله آمار بیکاری استان در حال کاهش است و به‌لطف خدا آینده کرمانشاه در بخش‌های صنعت، اقتصاد شهری، گردشگری و کشاورزی روشن است و موجب افزایش اشتغال خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضای جامعه باید به‌گونه‌ای باشد که امکان وقوع جرم در آن در پایین‌ترین سطح ممکن باشد، عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه بسیار مهم است و باید فرهنگ عمومی و دینی جامعه به‌سمتی برود که اگر فرد دچار مشکلاتی شد، مرتکب اعمال خلاف قانون نشود.

حجت‌الاسلام غفوری با ذکر این نکته که هدف اصلی از زندانی‌کردن افراد باید ایجاد تحولات فکری و معنی باشد، خاطرنشان کرد: فضای زندان باید دارای امکانات کارگاهی، رفاهی و ورزشی مناسب باشد چنانکه رشد شخصیِ فرد زندانی متوقف نشود و بتواند کار مفیدی انجام دهد. لازم است زندانیان از لحاظ فکری متحول شوند که در آن صورت باعث نجات خود و جامعه خواهد شد.

کد خبر 728014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.