مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون با رقابت ۱۳ گروه، دوم اسفندماه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد عصر امروز - سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن- در جلسه هماهنگی برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود کانون که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در دوم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و در این جشنواره ۱۳ گروه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود کانون پرورش فکری تحت عنوان «نغمه‌های روشن فردا» خبر داد و افزود: این جشنواره با موضوع دفاع مقدس، وطن، ایثار و شهادت و بخش آزاد در روز چهارشنبه، دوم اسفندماه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره با استقبال خوب گروه‌های سرود در دو بخش کانونی و آزاد مواجه شد که بیش از ۷۰۰ نفر در ۳۶ گروه متقاضی شرکت در این دوره از مسابقه بودند که با پایش فیلم اجراها ۱۳ گروه با بیش از ۲۷۰ شرکت‌کننده باهم به رقابت خواهند پرداخت.

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: با داوری نهایی، دو گروه برگزیده‌ی این دوره از جشنواره به‌عنوان نماینده استان، جواز حضور در مرحله کشوری را کسب خواهند کرد.

حمایت از تولیدات فرهنگی فاخر و اثرگذار یکی از راه‌های مقابله با حربه دشمنان است

در ادامه این جلسه رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، نیز با تبریک حلول ماه شعبان و فرارسیدن اعیاد بزرگ این ماه، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مسئله سرود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم این هنر برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی، گفت: تولید و اجرای سرودهای ارزشمند، اثرات مطلوبی در تقویت حس وطن‌پرستی و انتقال و پایدارسازی آموزه‌های اخلاقی در اقشار مختلف دارد که نمونه بارز آن را در تولید سرود فرمانده که بازتاب جهانی داشت، مشاهده کردیم.

وی بابیان اینکه دشمنان سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه فرهنگی برای نفوذ و تأثیرگذاری در قشر کودک و نوجوان کشورمان کرده‌اند اظهار داشت: حمایت از تولیدات فرهنگی فاخر و اثرگذار را از راه‌های مقابله با حربه دشمنان عنوان است و باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای جشنواره‌های فرهنگی و هنری قدم‌های مثبتی برداشته شود.

کودکان امروز، نسل آینده‌ساز کشور است

باقلاچی با اشاره به‌ضرورت اجرای برنامه‌های ویژه در حوزه کودک و نوجوان با موضوع مسائل ملی و مذهبی، بیان کرد: کودکان امروز، همان نسل آینده‌ساز کشور هستند و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ برای این قشر درواقع سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور در سال‌های آینده است، چراکه فرهنگ باعث تغییر در جامعه می‌شود و جا دارد از مجموعه‌های تخصصی ازجمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت ویژه‌ای انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را پرشور توصیف کرده و خاطرنشان کرد: امسال جشن ملی ۲۲ بهمن متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و حضور کودکان و نوجوانان در این مراسم چشمگیر بود.

کد خبر 727996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.