امیدهای بارسلونا برای فتح لالیگا به بن‌بست رسید

هفته بیست‌وچهارم لالیگای اسپانیا با پیروزی رئال‌مادرید، توقف بارسلونا و شکست اتلتیکومادرید به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لالیگای اسپانیا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ ابتدای هفته پیگیری شد و شب گذشته نیز رسماً به پایان رسید. رئال‌مادرید در بازی مهم بالانشین خیرونا را با چهار گل شکست داد اما بارسلونا و اتلتیکومادرید مقابل حریفان خود به‌ترتیب یک تساوی و یک باخت از خود برجای گذاشتند تا رئالی‌ها با خیال آسوده‌تر به صدر جدول لالیگا تکیه بزنند.

کادیز صفر - رئال‌بتیس ۲

تیم فوتبال رئال‌بتیس در اولین بازی هفته بیست‌وچهارم لالیگای اسپانیا میهمان کادیز بود و با دو گل این تیم را شکست داد. گلزنان رئال‌بتیس در این بازی ویلیان ژوزه در دقیقه ششم و پابلو فورنالس در دقیقه ۴۶ بودند. بدین ترتیب کادیز با ۱۷ امتیاز در جایگاه هجدهم جدول باقی‌ماند تا کماکان گزینه سقوط باشد و رئال‌بتیس هم با ۳۸ امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت.

دپورتیوو آلاوز ۱ - ویارئال ۱

در یکی دیگر از بازی‌های لالیگای اسپانیا، دپورتیوو آلاوز میزبان ویارئال بود و زیردریایی‌ها توانستند یک‌امتیاز خارج‌ازخانه کسب کنند. ساموئل اوموردیون در دقیقه ۲۵ گل اول بازی را برای آلاوز به‌ثمر رساند و دقیقه ۴۲ خورخه کوئنکو بازی را برای ویارئال به‌تساوی کشاند. با این تساوی آلاوز ۲۷ امتیازی و ویارئال ۲۵ امتیازی شدند و به‌ترتیب در جایگاه ۱۲ و ۱۳ جدول ایستادند.

رئال سوسیه‌داد صفر - اوساسونا ۱

رئال سوسیه‌داد میزبان اوساسونا بود و هفته بیست‌وچهارم را با شکست به پایان رساند. در دقیقه ۴۹ بازی و در شرایطی که نیمه‌دوم تازه آغاز شده بود آنته بودیمیر برای اوساسونا گلزنی کرد و این تیم تا پایان از تنها گل خود محافظت کرد و پیروز شد. اوساسونا ۲۹ امتیازی شد و به رده ۱۱ رسید و سوسیه‌داد هم با ۳۷ امتیاز در جایگاه هفتم جدول بدون تغییر باقی‌ماند.

امیدهای بارسلونا برای فتح لالیگا به بن‌بست رسید

رئال‌مادرید ۴ - خیرونا صفر

چند ساعت قبل از شروع بازی مشخص شد رودیگر، آخرین مدافع میانی رئالی‌ها هم مصدوم شده و آنچلوتی مجبور است تیمش را بدون مدافع وسط تخصصی به زمین بفرستد. کارواخال و شوآمنی گزینه‌های جایگزین شهر بی‌دفاع کارلتو بودند و در حالی که تصور می‌شد بحران در خط دفاعی گریبان‌گیر مادریدی‌ها شود.

با این وجود آن‌ها با درخشش وینی و بلینگام با ۴ گل و با کلین‌شیت مقابل ژیرونا به برتری رسیدند. در این بازی جود بلینگام ستاره انگلیسی کهکشانی‌ها پس از بریس تاثیرگذاری که داشت در اوج بدشانسی مصدوم شد تا کام کارلتو تلخ شود و خوسلو مهاجم این تیم هم در آخرین ثانیه‌ها یک ضربه‌پنالتی از دست داد.

لاس‌پالماس ۲ - والنسیا صفر

لاس‌پالماس در یک بازی کاملاً یک‌طرفه توانست از سد والنسیا عبور کند. این دیدار تا دقیقه ۸۹ با تساوی بدون‌گل دنبال می‌شد اما الکس سوآرز و مارک کاردونا در دقایق تلف‌شده برای لاس‌پالماس گلزنی کردند تا سه‌امتیاز خانگی را از والنسیا بگیرند. لاس‌پالماس تا قبل از این بازی در جایگاه نهم قرار داشت اما با عبور از والنسیا با این تیم هم‌امتیاز شد و جای آن‌ها را در رده هشتم گرفت.

ختافه ۳ - سلتاویگو ۲

پرگل‌ترین بازی هفته پس از جدال بارسلونا و گرانادا، تقابل تیم‌های ختافه و سلتاویگو بود که ختافه‌ای‌ها توانستند به‌سود خود به پایان برسانند. برای ختافه در روزی که صاحب پیروزی سه بر دو شد بورخا مایورال یک‌گل و جیمی ماتا دو گل زدند تا این تیم در ثانیه‌های پایانی تساوی را با پیروزی عوض کند. گلزنان سلتاویگو هم خورخند استرند لارسن و تادئو آلنه بودند که باعث شد سلتاویگو با ۲۰ امتیاز در جایگاه هفدهم بماند اما ختافه با ۳۳ امتیاز به جایگاه دهم رسید.

امیدهای بارسلونا برای فتح لالیگا به بن‌بست رسید

مایورکا ۲ - رایووایکانو ۱

مایورکا در هفته بیست‌وچهارم لالیگای اسپانیا توانست رایوویکانو را در خانه خود شکست دهد. مایورکا با گل‌های آنتونیو سانچز و وداد موریقی در دقیقه هفتم وقت‌های اضافه پیروز میدان شد و تنها گل رایووایکانو توسط آلوارو گارسیا به‌ثمر رسید. مایورکا با این سه‌امتیاز ۲۳ امتیازی شد و به رده شانزدهم رسید و رایووایکانو با ۲۴ امتیاز در جایگاه چهاردهم باقی‌ماند.

سویا ۱ - اتلتیکومادرید صفر

اتلتیکومادرید در هفته بیست‌وچهارم لالیگا در بازی خارج از خانه در ورزشگاه رامون‌سانچس پیزخوان با نتیجه یک بر صفر مقابل سویا شکست خورد. تک گل بازی را رومرو در دقیقه ۱۵ برای میزبان به ثمر رساند. این دومین برد متوالی کیکه سانچز فلورس و هفتمین امتیاز وی با سویا در سه بازی اخیرش در لالیگا بوده است.

امتیازات بسیار مهمی که باعث شد تا تیم تحت هدایت او کاملاً از منطقه سقوط لالیگا فاصله بگیرد و به رده پانزدهم برسد. سویا همچنین با این پیروزی به نوعی انتقام شکست از اتلتیکو مادرید در کوپا دل ری را هم گرفت. شکست اتلتیکو مادرید در حالی رقم خورده است که اتلتیک بیلبائو در تعقیب تیم سیمئونه است و آن‌ها با سه امتیاز و یک بازی کمتر در جایگاه پنجم قرار دارند و خطر بسیار جدی برای اتلتیکو مادرید در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آیند.

بدتر از شکست برای سیمئونه و تیمش مصدومیت شدید آلوارو موراتا در دقیقه ۴۶ بازی بود که او جای خودش را به ممفیس دیپای داد. موراتا که یکی از بهترین فصولش را سپری می‌کرد، تا اینجای فصل ۱۳ گل به ثمر رسانده بود. این مصدومیت در حالی رقم خورد که اتلتیکو چهارشنبه یک دیدار حساس مقابل اینترمیلان در لیگ‌قهرمانان اروپا دارد.

امیدهای بارسلونا برای فتح لالیگا به بن‌بست رسید

بارسلونا ۳ - گرانادا ۳

تیم فوتبال بارسلونا یک‌شنبه‌شب در چارچوب هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لالیگای اسپانیا از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در ورزشگاه المپیک کمپانی لوئیس و با قضاوت میگل آنخل اورتیز آریاس میزبان گرانادا بود و در کمال ناباوری مقابل این تیم نیز امتیاز از دست داد و با نتیجه سه بر سه متوقف شد.

برای بارسلونا در این بازی لامین یامال در دقیقه چهاردهم، رابرت لواندوفسکی در دقیقه ۶۳ و دوباره لامین یامال در دقیقه ۸۰ گلزنی کردند اما گل‌هایی که ریکاردو سانچز در دقیقه ۴۳، فاکوندو پلیستری دقیقه ۶۰ و ایگناسی میکل در دقیقه ۶۶ به‌ثمر رساندند موجب شد تا دو امتیاز مهم دیگر از دست شاگردان ژاوی هرناندز رها شود.

آلمریا صفر - اتلتیک‌بیلبائو صفر

در آخرین بازی هفته بیست‌وچهارم لالیگای اسپانیا، تقابل آلمریا و اتلتیک‌بیلبائو در شرایطی که در آن هیچ‌گلی ردوبدل نشد با تساوی به پایان رسید و امتیازات بین دو تیم تقسیم شد. آلمریا با این مساوی هفت‌امتیازی شد و همچنان بدون کسب پیروزی در انتهای جدول قرار دارد. اتلتیک‌بیلبائو هم با ۴۶ امتیاز پشت‌سر اتلتیکومادرید در جایگاه پنجم ایستاد.

کد خبر 727962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.