سودای یک شبه پولدار شدن / انهدام ۱۶ باند شرط‌بندی آنلاین با گردش مالی ۷۵۰۰ میلیاردی

ایجاد امنیت در تمام حوزه‌ها از جمله فضای مجازی از اولویت‌های پلیس است، تا آنجا که با رصد هوشمندانه و دقیق فضای مجازی، شاهد انهدام باندهای شرط‌بندی آنلاین با گردش مالی میلیاردی از سوی نیروهای تیزبین پلیس فتا هستیم، همچنین خاطیان و مجرمان باید بدانند که از چنگال پلیس راه گریزی ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی، قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع است، مرتکبان آن به یک تا شش ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند و در صورت اصرار و تکرارکردن جرم به قماربازی، به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

شرع مقدس اسلام برای اموال و جان مردم اهمیت زیادی قائل شده است، بنابراین ضرر و زیانی که بر اساس احتمال و گمان به فرد بازنده بازی در قمار وارد می‌شود و در مقابل پول یا مالی که بدون هیچ تلاش و زحمت و تنها در اثر احتمال و گمان به فرد برنده منتقل می‌شود را نامشروع بیان می‌کند.

طبق شرایط نامناسب و وضعیت کنونی جامعه، سایت‌های شرط بندی یکی از وب‌سایت‌های غیرقانونی در ایران است و به‌نوعی پیگرد قانونی دارد؛ طبق ماده ۶۵۴ قانون مدنی و ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی شرط‌بندی و قمار، قمار و گروبندی باطل و دعاوی راجعه به آن مسموع نخواهد بود.

همین حکم در مورد تمام تعهداتی که از معاملات نامشروع تولید شده باشد جاری است و علاوه بر این ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی بیان کرده است که قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبان آن به یک تا شش ماه حبس یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم می‌شوند و در صورت تجاهر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

سودای یک شبه پولدار شدن / انهدام ۱۶ باند شرط‌بندی آنلاین با گردش مالی ۷۵۰۰ میلیاردی

دروغ بزرگ سایت‌های شرط‌بندی

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا، اظهار کرد: در جریان پایش شبانه روزی کارشناسان این پلیس بر روی فعالیت سایت‌های شرط‌بندی آنلاین و اشراف حاصل شده در این حوزه، اعضای دو باند هفت نفره در زمینه اجاره حساب‌های بانکی و استفاده از آنها در سایت‌های شرط‌بندی شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده مشخص شد دو باند مذکور حدود ۱۶۰۰ فقره حساب بانکی متعلق به افراد مختلف را اجاره کرده، در اختیار سایت‌های شرط‌بندی قرار داده و گردش مالی بالغ بر ۷۰۱ میلیارد ریال داشته‌اند.

رئیس پلیس فتا فراجا ادامه داد: متهمان به انحای مختلف اقدام به اجاره حساب‌های بانکی با عنوان موضوعاتی نظیر فرار از مالیات، محدودیت‌های سقف تراکنش، فعالیت در حوزه بورس و ارزهای دیجیتال کرده بودند و در تعاقب آن اطلاعات حساب‌های اجاره شده را در راستای پولشویی‌های مرتبط با سایت‌های شرط‌بندی آنلاین استفاده می‌کردند.

سردار مجید افزود: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان‌ها، از ابتدای سال جاری ۱۶ باند شرط‌بندی آنلاین با گردش مالی بالغ بر ۷,۵۰۰ میلیارد ریال متلاشی شد و ۱۵۷ نفر از نفرات اصلی این سایت‌ها در داخل کشور دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی گفت: تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی آنلاین در خصوص کسب درآمد بدون زحمت و پولدار شدن در یک شب دروغی بزرگ است که بررسی پرونده‌های رسیدگی شده نشان می‌دهد در نهایت منتهی به نابودی زندگی و از دست رفتن سرمایه افراد فریب خورده خواهد شد.

رئیس پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: هرگونه تبلیغ و فعالیت سایت‌های شرط‌بندی آنلاین و ارائه خدمات به این سایت‌ها جرم است و برخورد قانونی لازم از سوی مراجع قضائی صورت خواهد گرفت.

سودای یک شبه پولدار شدن / انهدام ۱۶ باند شرط‌بندی آنلاین با گردش مالی ۷۵۰۰ میلیاردی

عضویت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی جرم است

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان‌ اظهار کرد: افزایش فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی سبب شده است که سودجویان با شگردهای مجرمانه از جمله سایت‌های قمار و شرط‌بندی با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران، آن‌ها را به‌راحتی در دام خود گرفتار کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با وعده سودهای کلان به مخاطبان خود و طراحی لینک‌های اختصاصی تحت عناوین انفجار، بت‌زنی یا پیش‌بینی سعی در جذب افراد برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارند و حتی از آنها برای تبلیغات اعمال مجرمانه خود نیز استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: هرگونه عضویت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی یا تبلیغ این سایت‌ها جرم تلقی می‌شود و علاوه بر از بین بردن وقت و سرمایه خود، مشکلاتی از قبیل به خطر افتادن سلامت روانی کاربران را نیز به دنبال خواهد داشت و تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی نیز جرم است و با فعالان این حوزه برابر قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران کانال‌ها و سایت‌های قمار و شرط‌بندی برای اینکه از کلمه شرط‌بندی در تبلیغات خود استفاده نکنند موضوع پیش‌بینی را مطرح و از کاربران می‌خواهند پنل کاربری خود را شارژ و مسابقات مختلف را پیش‌بینی کنند، با توجه به این موضوع جوانان و نوجوان که مسابقات ورزشی و نتایج آن را پیگیری می‌کنند، تحت هیچ شرایطی نباید اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را در اختیار مدیران این سایت‌ها قرار دهند.

کد خبر 727956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.