ذلت‌ناپذیری وجه مشترک پاسداری و نهضت امام‌ حسین (ع) است

امام جمعه قزوین گفت: وجه مشترک دیگر پاسداری با نهضت اباعبدالله الحسین (ع) حفظ عزت و کرامت در مقابل پذیرش هر ذلت و پستی است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن- در مراسم روز پاسدار که در سالن اجتماعات حضرت زهرا (س) سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) استان برگزار شد، اظهار کرد: وجه مشترک دیگر پاسداری با نهضت اباعبدالله الحسین (ع)، حفظ عزت و کرامت در مقابل پذیرش هر ذلت و پستی است، حضرت فرمود دشمن مرا دعوت کرده با ذلت بیعت با یزید را بپذیرم یا به شهادت برسم، هیهات من الذله؛ شما یک عمر این را در زندگی‌تان ثابت کردید و همیشه هم در این مسیر خواهید بود.

وی افزود: امام حسین (ع) خود را مدافع حق معرفی کرده‌اند، گاهی ما می‌خواهیم یک حقی را بگوییم اما از آبرویمان می‌ترسیم یا اینکه می‌ترسیم نکند موقعیت‌مان به خطر بیفتد، امام حسن عسکری (ع) فرمود هیچ آدم آبرومند و عزتمندی حق را نادیده نگرفت، مگر اینکه خوار و ذلیل شد، هیچ آدم ضعیف و ناتوانی هم به حق نچسبید و پای حق نایستاد مگر اینکه خدا به او عزت بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم فراوان می‌بینیم آدم‌هایی را که در مقابل حق ایستادند یا ملاحظات و دنیاطلبی‌هایشان اجازه نداد که طرفدار حق باشند و به خواری و ذلت مبتلا شدند، یا کسانی که پای حق ایستادند، پرچم حق را نگه داشتند، ملاحظه چیز دیگری را نکردند و خدا به آن‌ها عزت بخشید.

عابدینی تصریح کرد: نمونه‌های بارز کسانی که در عصر و نسل ما پای حق ایستادند امام خمینی (ره)، رهبر حکیم انقلاب و حاج قاسم سلیمانی هستند، در مقابل آن‌هایی که با ملاحظه‌کاری حق را رها می‌کنند و به دنبال عافیت‌طلبی هستند، قربانی این دنیاطلبی می‌شوند.

وی ادامه داد: در شب عاشورا زمانی که حضرت زینب (س) خدمت امام حسین (ع) رسیدند و فرمودند حس می‌کنم در صفوف دشمن جنب‌وجوشی وجود دارد و قصد حمله دارند، امام حسین (ع) به حضرت عباس (ع) مأموریت دادند که این موضوع را بررسی کنند، حضرت نیز پس از بررسی موضوع را تأیید کردند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) به حضرت ابوالفضل (ع) فرمودند به سپاه دشمن بگو امشب را به ما مهلت بدهند تا ما نماز و قرآن خوانده و دعا و استغفار گوییم، من عاشق نماز هستم، تاکید کرد: عاشق نماز به معنای اقامه‌کننده نماز است، ما هم باید کاری کنیم لیاقت این را پیدا کنیم که مردم در مورد ما بگویند ما شهادت می‌دهیم تو اقامه‌کننده نماز هستی.

عابدینی اضافه کرد: یکی از مواردی که امام حسین (ع) در شب عاشورا روی آن تأکید داشتند، بحث تلاوت قرآن بود، خدای متعال در سوره نور می‌فرماید خدا نور آسمان‌ها و زمین است، خدا با نورش هرکه را بخواهد و هرکسی را که لیاقت داشته باشد هدایت می‌کند.

وی گفت: در ادامه سوره نور و در آیه ۴۰ این سوره خداوند می‌فرماید اگر خدا کسی را نورانی نکند، او هرگز نوری نخواهد داشت و در زندگی‌اش هیچ نور و برکتی وجود ندارد؛ آدم با چه چیزی نورانی می‌شود؟ آدم فقط با قرآن و اهل بیت (ع) نورانی می‌شود.

کد خبر 727925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.