انعقاد قراردادهای تکمیل خط ۲ مترو به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه خط دوم متروی این کلان‌شهر با قوت پیش می‌رود، گفت: سال جاری بیش از سه هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم که اگر منابع مالی آن تامین می‌شود، اواخر سال آینده بهره‌برداری آزمایشی مترو از ایستگاه زینبیه تا طوقچی را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحسن واعظی‌فر امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در آئین ورود دستگاه TBM به ایستگاه امام حسین (ع) و آغاز ریل‌گذاری خط دوم مترو اظهار کرد: بنابر دستور شورای اسلامی شهر اصفهان، مقرر شده است که آماده کردن ایستگاه‌ها را از سمت شمال با هدف بهره‌برداری در نزدیک‌ترین زمان آغاز کنیم.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده افزود: این آئین‌ها بهترین فرصت است تا از مهندسان و کارگران که در شرایط سخت و زیر زمین فعالیت می‌کنند، تقدیر کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به سه خط مصوب مترو در شهر اصفهان افزود: خط یک به طول ۲۱ کیلومتر و ۲۰۰ متر شامل ۲۰ ایستگاه از عاشق‌آباد (شهرک قدس) شروع تا ترمینال صفه در حال بهره‌برداری است.

واعظی‌فر تصریح کرد: این خط از جنوب به سپاهان‌شهر و در نهایت بهارستان متصل می‌شود، از سمت شمال نیز با توسعه خط یک تا ایستگاه میدان استقلال ادامه دارد، از آن محدوده به شاهین‌شهر وصل می‌شود.

وی با اشاره به روند احداث خط دوم مترو گفت: این خط به‌طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر است و در گام نخست با ۱۴ کیلومتر آغاز است، احداث ۱۶ ایستگاه از ۲۳ ایستگاه نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه افزود: این خط از سمت شمال شرقی اصفهان از محله دارک (شهرک امام حسین) آغاز شد به مرکز شهر می‌رود، این در حالی است که در این خط از سمت شمال ( دارک ) حفاری‌ها با دو دستگاه TBM زودتر آغاز شد و بیش از ۹۰ درصد مسیر را با طی محدوده زینبیه، عاشق‌آباد، عمان سامانی و لاله جلو آمد.

واعظی‌فر افزود : اواخر سال جاری دو دستگاه TBM از سمت شمال و یک دستگاه حفاری از سمت غرب در ایستگاه ابن‌سینا به هم خواهند رسید و خارج می‌شوند.

وی با اشاره به ورود دستگاه TBM به ایستگاه امام حسین (ع) گفت: دستگاه حفار از ایستگاه شهید حجاری (اول کهندژ) حفاری‌ها شروع شد، پس از گذر از اتوبان شهید خرازی وارد خیابان صاحب روضات شد، طبق قول داده شده به ایستگاه آیت‌الله کاشانی رسید، سپس ایستگاه خلجا (طالقانی) وارد شد و امروز شاهد ورود دستگاه حفاری به ایستگاه امام حسین (ع) هستیم.

واعظی‌فر افزود: خط دوم مترو با قوت پیش می‌رود، سال جاری پیش از سه هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم، که اگر منابع مالی آن تأمین شود، اواخر سال آینده بهره‌برداری آزمایشی مترو از ایستگاه زینبیه تا طوقچی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طراحی خط سوم مترو به طول هشت کیلومتر و ۸۰۰ متر شامل مسیر و ایستگاه‌ها نیز آماده است و اگر منابع مالی آن تأمین شود، آمادگی و توانایی آغاز آن را داریم.

واعظی‌فر ادامه داد: مهم‌ترین دلیل برگزاری چنین آیین‌هایی این است که مردم بدانند زیرزمین چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه ابرپروژه‌ای در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: تاکنون در خط دوم مترو دو میلیون متر مکعب خاک‌برداری انجام و بیش از ۵۳۰ هزار متر مکعب بتن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه از همین ایستگاه نیز ۱۱۰ هزار متر مکعب خاک خارج شده و ۳۱ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۳۵۰۰ متر آرماتور استفاده شده است، خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی به ما برسد، پای قول خود ایستاده‌ایم تا پایان سال آینده بهره‌برداری آزمایشی فاز نخست را خواهیم داشت.

کد خبر 727920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.