سامانه بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، استان کردستان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد که شدت و مقدار بارش‌ها برای نیمه غربی و جنوبی استان قابل توجه‌تر خواهد بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده استان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد که به‌رغم فراگیر بودن بارش‌ها در سطح استان، شدت و مقدار آن برای نیمه غربی و جنوبی قابل توجه‌تر خواهد بود.

وی افزود: اوج فعالیت سیستم بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود که انتظار می‌رود از بعدازظهر روز جمعه با نفوذ توده هوای سرد به‌تدریج ریزش‌های جوی به صورت برف و باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف و کولاک باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: بارش تگرگ، مه گرفتگی، کاهش دید افقی و احتمال رخداد بهمن در دامنه‌های برفگیر استان به عنوان دیگر پدیده‌های حائز اهمیت در زمان فعالیت سامانه موردنظر پیش‌بینی شده است.

پناهی خاطرنشان کرد: بارش‌های این سامانه بیشتر شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج، سقز، بیجار، زرینه، دهگلان و هزارکانیان را دربرخواهد گرفت که خودداری از سفرهای غیرضروری و پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های ورزشی همچون کوهنوردی به دلیل امکان سقوط بهمن و رخداد صاعقه توصیه می‌شود.

وی گفت: کمینه دمای هوای استان طی امشب و فردا شب به طور میانگین پنج تا شش درجه سلسیوس افزایش خواهد داشت.

کد خبر 727896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.