مشکل آب شرب شهر کامیاران با کمک دستگاه قضائی حل می‌شود

رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان گفت: با کمک دستگاه قضائی استان کردستان، تا پایان سال جاری طرح انتقال آب سد گاوشان به شهر کامیاران اجرایی و مشکل تامین آب شرب این شهر حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی اظهار کرد: طرح انتقال آب از سد گاوشان به شهر کامیاران از سال ۱۳۹۹ به دلیل اینکه زمین انتقال آب در مالکیت استان کرمانشاه بود، به صورت مسکوت باقی مانده و اقدامات لازم در این خصوص به نتیجه نرسیده بود.

وی افزود: در راستای اجرای تأکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص لزوم ورود جدی دستگاه قضائی به مسائل مرتبط با تأمین حقوق عامه، جهت احصای مشکلات و کمک به رفع چالش‌های پیش‌روی دولت، همچنین ارائه حمایت‌های قضائی و برنامه‌ریزی به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم، در پی گزارش‌های رسیده نارضایتی مردمی به دادگستری کامیاران مبنی بر مشکل شدید کمبود آب شرب، رئیس دادگستری کامیاران اقدام به برگزاری جلسات متعدد با مدیران آب منطقه‌ای استان‌های کرمانشاه و کردستان کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر دستگاه قضائی استان، مجوز استفاده از زمین مذکور به مساحت ۸۰۰ متر مربع به شهر کامیاران صادر و کلنگ انجام طرح مذکور در دهه فجر سال جاری بر زمین زده شد که مقرر شده است تا پایان سال جاری این طرح اجرایی شود.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در صورت استمرار همکاری دستگاه‌های اجرایی دو استان و با اجرایی شدن این طرح، حداقل تا ۴۰ سال آینده شهرستان کامیاران با مشکل کم‌آبی مواجه نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر کامیاران در فاصله ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است که سد مخزنی گاوشان با گنجایش مخزن ۵۵۰ میلیون متر مکعبی حد فاصل شهرهای سنندج و کامیاران قرار دارد.

کد خبر 727885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.