۶۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در استان تهران مستقر هستند

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: از ۸۰۰۰ شرکت دانش بنیان حدود ۶۰ درصد آن‌ها در استان تهران هستند و سهم عمده‌ای در افزایش بهره‌وری و کیفیت کالاهای نهایی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن کوشش تبار امروز- سه شنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه- در حاشیه بازدید از کارخانه تولیدی دستگیره در ناحیه صنعتی سیاهسنگ شهرستان پردیس اظهار کرد: حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های اقتصادی و افزایش ارزش افزوده محصولات نهایی قابل توجه است و شاهد تقاطع گیری خوب بین شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان پردیس جایگاه خاصی در صنعت استان تهران دارد و نقش فعالان اقتصادی این منطقه در حوزه صادرات قابل توجه است، گفت: شرکت‌های مطرح و اثر بخشی در نواحی صنعتی شهرستان پردیس فعال هستند و در این بازدید شاهد محیطی پویا و فعال بودیم و مشکلات آن‌ها مورد توجه قرار گرفت.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: مجموعه فعالان اقتصادی استان و شهرستان با حوزه محیط زیست مشکلاتی دارند که دغدغه دولت هم است که امید می‌رود بتوانیم فضا را برای فعالان اقتصادی استان بهبود ببخشیم تا با بالا بردن کیفیت تولیدات و افزایش فرصت‌های سرمایه گذاری زمینه را برای شکوفایی شهرستان ایجاد کنند.

کوشش‌تبار با بیان اینکه بنگاه‌های فعال اقتصادی استان ارتباط خوبی با کشورهای متعدد دارند، ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی با صادرات نهایی با ارزش افزوده قابل توجهی از خام فروشی جلوگیری می‌کنند که این موضوع می‌تواند مورد توجه دولتمردان باشد.

وی تاکید کرد: طرح‌های توسعه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در شهرستان با همت فرماندار و معاون اقتصادی استان بهبود و تسریع یابد تا فضایی مناسب برای توسعه صنایع ایجاد شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به ساماندهی نواحی صنعتی شهرستان، ادامه داد: دو ناحیه از ۵ ناحیه صنعتی ساماندهی شده و بقیه هم باید تعیین تکلیف شوند.

کوشش‌تبار تصریح کرد: در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی باید بپذیریم که وضع موجود شکل گرفته و شرایط و مقرراتی در کشور داریم که عرصه را برای فعالان اقتصادی تنگ کرده یا مانع توسعه شده است؛ بنابراین باید به آن‌ها توجه ویژه برای تسهیل بخشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در این سفر مورد توجه قرارگرفته ساماندهی نواحی صنعتی است، گفت: مقرر شد با بررسی میدانی ببینیم که با چه راهکارها و پیشنهاداتی می‌توانیم مشکلات سه ناحیه دیگر را در مجموعه دولت حل کنیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به مهم‌ترین موضوع صنعت در استان تهران، اظهار کرد: باید به سند آمایش استان توجه کنیم تا توازن شهرستانی در توسعه مجموعه‌های صنعتی مورد توجه قرار گیرد زیرا در حال حاضر توازن لازم را نداریم.

کوشش‌تبار ادامه داد: در حدود ۳۱ درصد مجموعه بنگاه‌های اقتصادی متمرکز در شهرستان تهران است و دیگر شهرستان‌ها از توازن لازم برخوردار نیستند.

وی گفت: در شهرستان پردیس نیز باید دقت کنیم تا از افراط در افزایش نواحی صنعتی جلوگیری و نباید با ایجاد بی‌رویه فضاهای صنعتی زندگی شهروندان را تهدید کنیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به طرح ساماندهی اتباع خارجی خاطرنشان کرد: منابع مالی که در دست مجموعه فعالان اقتصادی اتباع است باید در چرخه اقتصادی ساماندهی شود که یکی از موضوعاتی است که باید با مدیران ارشد شهرستان تبادل نظر شود و به جمع بندی نهایی برسیم.

کد خبر 727884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.