ماهیت انقلاب اسلامی برای احیای ارزش‌ها است

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: اسلام دینی است که مشرکان و همه دشمنان در مقابل آن هستند؛ ماهیت انقلاب ایران نیز همین است و برای احیای دین و ارزش‌ها است، از این‌رو مشکل دشمنان با ما مسائل هسته‌ای و موشکی نیست، بلکه دین است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین هرسیج صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در همایش بین‌المللی مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان در پاسخ به این پرسش که چرا مشرکان در برابر تعالیم اسلام مخالفت می‌کنند، اظهار کرد: اسلام دین حق و نورالله است که موجب هدایت انسان می‌شود، از این‌رو جمهوری اسلامی و سایر کشورهای مسلمان چون غزه، فلسطین و سوریه با انواع تهدیدها روبه‌رو هستند.

وی افزود: اگر گذری به هدف بعثت نبوی داشته باشیم، مشخص می‌شود که دین پیامبر با سایر دین‌ها و مکاتب متفاوت است.

رئیس دانشگاه اصفهان با توجه به هدف بعثت تصریح کرد: امروزه دانش و تکنولوژی به حد بالا رسیده و بسیاری از تکنولوژی‌های دشمن نیز برآمده از علم است؛ چراکه علم قدرت‌آفرین است، اما علمی که همراه با تزکیه نباشد، منجر به کشتار بشر می‌شود.

وی با اشاره به سخن پیامبر که می‌فرمایند من آمدم تا علاوه‌بر دانش و تعلیم، تزکیه را نیز انجام دهم، گفت: امروز دین و رهبران آن باید در برقراری عدالت و قسط نقش ایفا کنند، چراکه دین نمی‌تواند نسبت به ظلم ظالم و بهره‌کشی بی‌تفاوت باشد.

هرسیج گفت: بسیاری از افراد مردم را دعوت به سکوت در برابر ظلم، بی‌عدالتی، استعمار و مواردی از این دست می‌کنند و می‌گویند کاری با آن‌ها نداریم و به برنامه شخصی خود بسنده کرده‌اند، اما دسته دیگری هستند که با این امر مخالفند و می‌گویند هدف از بعثت برقراری عدالت و قسط است.

وی با توجه به اهداف بعثت اظهار کرد: پیامبر می‌فرمایند من و پیامبران آمدیم که از بردگی در بیایید و آزاد باشید، چراکه آزادی از حوادث نفسانی و از اهداف انبیا است، در همین راستا علت مخالفت چگونه تفسیر و تعبیر کردن از دین است.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که کدام دین حق است و به عدالت و آزادی توجه دارد، ادامه داد: اسلام دینی است که مشرکان و همه دشمنان در مقابل آن هستند؛ ماهیت انقلاب ایران نیز همین است و برای احیای دین و ارزش‌ها است، از این‌رو مشکل دشمنان با ما مسائل هسته‌ای و موشکی نیست، بلکه دین است؛ چراکه این دین می‌خواهد دنیا را پر از عدل و داد کند و در مقابل بی‌عدالتی بایستد.

هرسیج افزود: به اندیشمندان و محققان توصیه می‌کنم که عینک‌های خود را بردارند و به اسلام ناب که در قرآن و سنت پیامبر تجلی پیدا کرده است، مراجعه کنند و اگر می‌خواهند کار علمی و تحقیقاتی انجام دهند باید حوادث و واقع تاریخی را که اتفاق افتاده است مطالعه کنند، بر اعمال خود تفکر کنند و هر خبری را نپذیرند.

وی گفت: یک محقق باید برای فعالیت خود پیش مسلمانان بیاید و همچون آن‌ها شود تا ببیند قرآن چیست و سپس ایده دهد و نباید دین را از منظر اسلام‌هراسی ببیند.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دینی که در مقابل استکبار قرار دارد، دین اسلام است؛ از این‌رو دشمنان با تبلیغات قصد تخریب آن را دارند، اما وعده خداوند حق است.

کد خبر 727857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.