آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های پرهیجان و جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ امروز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حدوداً یک‌ماه قبل بود که مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۴-۲۰۳۳ آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار شد و تیم‌های برتر قاره‌کهن در منطقه شرق و غرب حریفان خود را شناختند. در این مرحله هشت تیم از شرق و هشت تیم از غرب آسیا حضور داشتند که سپاهان تنها نماینده کشورمان در مرحله حذفی بود.

در منطقه غرب تیم‌های العین امارات، الهلال، النصر و الاتحاد عربستان در سید یک قرار داشتند. سپاهان ایران، الفیحا عربستان، نوبهار ازبکستان و نسف‌قارشی ازبکستان هم در سید دو قرعه‌کشی بودند. پس از انجام قرعه‌کشی بازی‌های این مرحله مشخص شد و تیم فوتبال سپاهان ایران هم در این مرحله باید با الهلال عربستان بازی کند.

منطقه غرب

نسف‌قارشی ازبکستان - العین امارات

در گروه دوم مرحله گروهی منطقه غرب لیگ‌قهرمانان آسیا تیم فوتبال نسف‌قارشی ازبکستان با ۱۱ امتیاز به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها شد. از طرف دیگر تیم فوتبال العین امارات با ۱۵ امتیاز از گروه اول به مرحله حذفی رسید و یک جدال جالب میان نسف‌قارشی ازبکستان و العین امارات برگزار خواهد شد.

دیدار رفت نسف‌قارشی ازبکستان و العین امارات فردا _چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در ورزشگاه خانگی نسف‌قارشی برگزار می‌شود و بازی برگشت دو تیم نیز روز _دوم اسفندماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه پیگیری می‌شود و برنده این بازی باید در مرحله یک‌چهارم نهایی به‌مصاف برنده دیدار النصر عربستان و الفیحا عربستان برود.

الفیحا عربستان - النصر عربستان

در یکی از جدال‌های تمام‌عربستانی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا، تیم‌های فوتبال النصر و الفیحا بایکدیگر دیدار خواهند کرد. النصر عربستان به‌عنوان صدرنشین گروه پنجم و با ۱۴ امتیاز به مرحله حذفی رسید و تیم فوتبال الفیحا نیز شگفتی‌ساز مرحله گروهی لقب گرفت و توانست با ۹ امتیاز به‌عنوان تیم دوم گروه اول صعود کند.

آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

تقابل النصر و الفیحا عربستان نیز فردا _چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ پیگیری می‌شود و این دو تیم از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به‌مصاف همدیگر می‌روند. بازی برگشت النصر و الفیحا نیز روز _دوم اسفندماه_ همان ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه مرسول‌پارک شهر ریاض انجام خواهد گرفت. تیمی که از این دیدارها سربلند بیرون بیاید بازی نسبتاً راحت‌تری در مرحله یک‌چهارم نهایی خواهد داشت.

سپاهان ایران - الهلال عربستان

بازی رفت تیم‌های الهلال عربستان و سپاهان ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۱۹:۳۰ روز _پنج‌شنبه بیست‌وششم بهمن_ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان و بازی برگشت نیز سوم اسفند در ریاض عربستان و استادیوم تازه‌تاسیس الهلالی‌ها برگزار می‌شود.

احمد العلی به همراه عبدالهادی العنزی، احمد عباس و عمار اشکنانی، تیم داوری این بازی را تشکیل می‌دهند. عبدالله جمالی کویتی نیز داور اتاق کمک داور ویدیویی (VAR) خواهد بود. العلی داور دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ میان ایران و قطر بود. پیش از بازی مربیان و بازیکنان ایران نسبت به انتخاب داور کم‌تجربه و عرب انتقاد کردند، اما وی قضاوت خوبی به نمایش گذاشت.

آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

نتایج دیدارهای اخیر الهلال با نمایندگان ایران به‌خوبی نشان می‌دهد که این تیم پرطرفدار عربستانی راه بردن تیم‌های ایرانی را خیلی خوب بلد است. الهلال در شش بازی اخیرش برابر نماینده‌های ایران به‌راحتی به پیروزی دست پیدا کرده است. دو پیروزی مقابل نساجی و استقلال و یک پیروزی هم در برابر فولاد و پرسپولیس عملکرد الهلال در بازی‌های اخیر بوده است.

سالم الدوساری، کاپیتان الهلال با پایان یافتن مراحل درمانی مصدومیت ناشی از ناحیه کمر در آخرین تمرین گروهی تیمش حضور یافت تا آماده رویارویی آسیایی با سپاهان ایران شود. اما حبیب الوطیان دروازه‌بان در تمرین روز گذشته الهلال از ناحیه زانو آسیب دید و امروز باید تحت معاینه‌های پزشکی قرار بگیرد تا تکلیف حضورش برای بازی مقابل سپاهان مشخص شود. الوطیان البته سنگربان سوم پس از بونو و اویس است اما سرمربی الهلال در بازی‌های اخیر تصمیم به میدان دادن به او گرفته و یکی از بازیکنان مهم این تیم به شمار می‌رود.

نوبهار ازبکستان - الاتحاد عربستان

الاتحاد با آن‌که در فصل جاری رقابت‌های لیگ عربستان نمایش کابوس‌واری داشته است اما در لیگ قهرمانان آسیا مقتدرانه به دور حذفی راه پیدا کرد و در این مرحله باید پنجشنبه پیش رو به مصاف نوبهار ازبکستان برود.

روزنامه الریاضیه عربستان مدعی شد که مارچلو گایاردو، سرمربی آرژانتینی الاتحاد، نام کریم بنزما را در فهرست پنج بازیکن خارجی تیمش برای دیدار با نوبهار قرار نداده است. این روزنامه نوشت: «از تمرین‌های تیم مشخص است که گایاردو از احمد حجازی، انگولو کانته، فابینیو، رومارینیو و عبدالرزاق حمدالله به عنوان پنج بازیکن خارجی برای دیدار برابر نوبهار استفاده خواهد کرد.

آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

کریم بنزما روزهای تلخی را با الاتحاد تجربه می‌کند و به خاطر اختلاف با سرمربی آرژانتینی چندین جلسه از حضور در تمرین تیم محروم شد. البته او به تمرین تیم برگشته است اما طبق اعلام روزنامه الریاضیه هنوز به آمادگی بدنی مطلوب نرسیده است. گفتنی است کاروان الاتحاد قرار است سه‌شنبه راهی ازبکستان بشود.

منطقه شرق

چونبوک‌موتوز کره‌جنوبی - پوهانگ‌استیلرز کره‌جنوبی

تیم‌های فوتبال چونبوک‌موتورز کره‌جنوبی و پوهانگ‌استیلرز کره‌جنوبی همچون بازی النصر و الفیحا که هر دو عربستانی هستند یک جدال بین دو رقیب هموطن برگزار خواهد شد. تقابل چونبوک‌موتورز و پوهانگ‌استیلرز فردا _چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به‌میزبانی چونبوک‌موتورز برگزار می‌شود و بازی برگشت روز اول اسفندماه پیگیری خواهد شد.

آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

چونبوک‌موتورز کره‌جنوبی توانست در گروه ششم مرحله مقدماتی لیگ‌قهرمانان آسیا به‌عنوان تیم دوم و با ۱۲ امتیاز پس از بانکوک‌یونایتد تایلند راهی مرحله حذفی شود. پوهانگ‌استیلرز کره‌جنوبی هم در گروه ۱۰ با کسب ۱۶ امتیاز صدرنشین شد و به این مرحله رسید. گفتنی است برنده جدال حساس چونبوک‌موتورز و پوهانگ‌استیلرز باید در مرحله یک‌چهارم نهایی با پیروز دیدار کاوازاکی‌فرونتاله ژاپن و شاندونگ‌تایشان چین مصاف داشته باشد.

اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی - ونتفورت‌کوفو ژاپن

اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی که یکی از تیم‌های پای‌ثابت فینال لیگ‌قهرمانان آسیا در سال‌های بوده است از گروه ۹ منطقه شرق پس از کاوازاکی‌فرونتاله با ۱۰ امتیاز صعود خود را قطعی کرد. ونتفورت‌کوفوی ژاپن هم یکی از شگفتی‌سازان دور گروهی در منطقه شرق بود که در گروه هشتم عملکرد درخشانی داشت و بالاتر از ملبورن‌سیتی با ۱۱ امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد.

آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی در بازی رفت میزبان است، دیداری که روز _پنج‌شنبه بیست‌وششم بهمن_ از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود. دیدار برگشت نیز دوم بهمن‌ماه به‌انجام می‌رسد و هرکدام از این دو تیم که پیروز میدان شود در مرحله یک‌چهارم نهایی به استقبال برنده جدال بانکوک‌یونایتد تایلند و یوکاهاما مارینوس ژاپن خواهد رفت.

کاوازاکی‌فرونتاله ژاپن - شاندونگ‌تایشان چین

کاوازاکی‌فرونتاله همواره یکی از تیم‌های موفق در جی‌لیگ ژاپن بوده است، اما در لیگ‌قهرمانان آسیا نتوانسته است عملکرد خوبی از خود برجای بگذارد. با این وجود تقابل کاوازاکی‌فرونتاله ژاپن با شاندونگ‌تایشان چین که امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در حال برگزاری است، می‌تواند برای کاوازاکی‌فرونتال چرخش بیشتری داشته باشد.

آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

تقابل برگشت کاوازاکی‌فرونتاله و شاندونگ‌تایشان روز اول اسفندماه پیگیری می‌شود و هر تیمی که بتواند پیروز میدان شود با یکی از تیم‌های کره‌جنوبی یعنی چونبوک‌موتورز و پوهانگ‌استیلرز دیدار داشته باشد. کاوازاکی‌فرونتاله در مرحله گروهی توانسته بود صدرنشینی گروه ۹ را به‌دست بیاورد و شاندونگ‌تایشان چین هم با ۱۲ امتیاز پس از یوکاهاما مارینوس و باوجود اینکه با اینچئون‌یونایتد کره‌جنوبی هم‌امتیاز بود به دور بعد رفت.

بانکوک‌یونایتد تایلند - یوکوهاما مارینوس ژاپن

در آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی منطقه شرق آسیا، تیم‌های فوتبال بانکوک‌یونایتد تایلند و یوکاهاما مارینوس ژاپن بایکدیگر جدال خواهند کرد. دیداری که فردا _چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به‌میزبانی بانکوک‌یونایتد به‌انجام خواهد رسید و در بازی برگشت که دوم اسفندماه خواهد بود نماینده ژاپن میزبان است و پیروز این بازی در مرحله بعدی با اولسان‌هیوندای یا ونتفورت‌کوفو ژاپن دیدار می‌کند.

آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

تیم فوتبال بانکوک‌یونایتد تایلند موفق شد در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با ۱۳ امتیاز بالاتر از چونبوک‌موتورز کره‌جنوبی به‌عنوان صدرنشین از گروه ششم بالا بیاید و یوکاهاما مارینوس ژاپن هم در گروه هفتم و در شرایطی که امتیاز هر سه‌تیم اول تا سوم ۱۲ بود با تفاضل‌گل بهتر و پیروزی در بازی‌های رودررو صدرنشینی را تجربه کرده و راهی دور حذفی شود.

آغاز رقابت‌های باشگاهی قاره‌کهن با تورنمنت جذاب لیگ‌قهرمانان آسیا

به گزارش ایمنا، تیم‌ها در مرحله حذفی دو مسابقه رفت و برگشت مقابل هم انجام خواهند داد و رقابت‌های دو منطقه غرب و شرق به طور جداگانه انجام خواهند شد. هشت تیم برنده به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود خواهند کرد و در فینال نیز برندگان دور نیمه‌نهایی در مناطق غرب و شرق با هم بازی می‌کنند. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار رفت فینال لیگ‌قهرمانان آسیا در شرق و دیدار برگشت در غرب برگزار خواهد شد.

تیم فوتبال سپاهان تنها نماینده کشورمان در صورت پیروزی برابر الهلال در دور یک‌چهارم‌نهایی به مصاف برنده دیدار الاتحاد عربستان و نوبهار ازبکستان خواهد رفت. النصر هم در صورت پیروزی برابر الفیحا که بسیار محتمل است، به‌مصاف برنده العین امارات و نصف‌قارشی ازبکستان می‌رود.

کد خبر 727841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.