دست‌فروشان اطراف تئاتر شهر تهران به ۲ بازارچه منتقل می‌شوند

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی دست‌فروشان اطراف تئاتر شهر در قالب ۳۶۰ غرفه و دو بازارچه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید بیگی در خصوص روند ساماندهی دست‌فروشان چهارراه ولی‌عصر (عج) تهران و اطراف مجموعه تئاتر شهر اظهار کرد: سد معبر ناشی از دست‌فروشی در بعضی نقاط شهر است و موضوع باید حل شود.

وی افزود: تمرکز شهرداری تهران از سال گذشته بر شناسایی نقاط دارای سد معبر است که در این راستا ۲۰ نقطه پر آسیب مشخص شده که ساماندهی ۱۲ نقطه از جمله محورهای تجریش، شوش (صابونیان)، تهرانسر و خیابان اردستانی منطقه ۲۰ شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مهم‌ترین محورهای دارای معضل سد معبر شهر تهران خیابان ولی‌عصر (عج) و محوطه تئاتر شهر است، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی این محور نیاز است که فضایی برای ایجاد بازارچه فراهم کنیم تا دست‌فروش‌ها با استقرار در آن مکان بتوانند کسب‌وکار خود را ادامه دهند.

بیگی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد اقدامات عمرانی بازارچه انجام شده و در حال حاضر این محل در مرحله فضاسازی و ایجاد غرفه با استفاده از سازه‌های سبک است.

وی تاکید کرد: این غرفه‌ها تا پایان هفته جاری با کمک شهرداری‌های منطقه ۶ و ۱۱ ایجاد می‌شود و در اختیار دست‌فروشان قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مشکل سد معبر محور خیابان ولی‌عصر (عج) و اطراف تئاتر شهر نیز مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران درباره زمینی با بیان اینکه برای احداث بازارچه موقت و استقرار دست‌فروشان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اولویت شهرداری راه‌اندازی بازارچه در زمینی است که در چهارراه ولی‌عصر (عج) قرار دارد، اما زمین نکویی هم فاصله زیادی تا بهره‌برداری ندارد.

بیگی ادامه داد: زیرساخت‌های زمین منطقه ۶ از پیش آماده بوده است و احتمالاً یک هفته تا ۱۰ روز دیگر برای واگذاری به کسبه آماده خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که بازارچه سرمد ظرفیت حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ غرفه را داشته باشد و بازارچه نکویی نیز بتواند حدود ۲۰۰ غرفه را در خود جای دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: بازارچه جدید با توجه به اینکه یک در ورودی از خیابان ولی‌عصر، همچنین دو درِ ورودی از کوچه سرمد دارد، می‌تواند برای کاسبان رونق خوبی داشته باشد. حکم دادستانی برای برخورد با افرادی که پیاده‌روهای این منطقه را اشغال کنند، اخذ می‌شود و نیروی انتظامی هم با افراد مخل نظم برخورد خواهد شد.

بیگی افزود: کسبه‌ای که بعد از ثبت‌نام، در بازارچه مشغول به‌کار می‌شوند، طبق مصوبات شورا، اجاره روزانه‌ای با حداقل قیمت دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: این مبلغ برای مخارج اولیه و فضاسازی و مسائل دیگر است و شهرداری در این موضوع به‌دنبال درآمدزایی نیست.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه این افراد همین امروز برای اینکه وسایل و چرخ‌دستی‌های خود را شب در محل امنی قرار دهند، کرایه پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: به‌طور قطع دریافتی ما از کسبه این بازارچه بسیار کمتر از مبالغی است که آن‌ها امروز می‌پردازند، این بازارچه دارای درهای ورودی امن و نگهبان است و مبلغی که از کسبه دریافت می‌کنیم خرج موارد این‌چنینی می‌شود.

کد خبر 727827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.