خروجی دیوان محاسبات احیای عدالت باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:‌ خروجی کار دیوان محاسبات باید احیای عدالت اجتماعی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در دیدار با حجت‌الله مهرپور مدیرکل و جمعی از کارکنان دیوان محاسبات استان قزوین، اظهار کرد: عمل به قانون بسیار مهم است، اگر ما فقط روی قانون متمرکز شویم ممکن است از جاهای دیگر سر ما کلاه برود، رهبر حکیم انقلاب از مثلث قانون، حق و عدل سخن گفته و فرموده‌اند این مثلث باید در کنار هم جمع باشد تا ما به مقصد برسیم.

وی اضافه کرد: یک جاهایی یقین داریم یک حقی در حال ضایع شدن است و قانون هم نمی‌تواند کاری کند، یعنی یک نفر بر اساس قانون و تجربه‌ای که داشته، بر اساس قانون اموال بیت‌المال را به یغما برده است، در این قبیل موارد باید حق را هم در کنار قانون ببینیم، عدالت را هم باید کنار حق و قانون قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین قانون را به معنای حکم الهی توصیف کرد و گفت: قانون جمهوری اسلامی هم بر اساس آیات، روایات و فقه دینی است، خدای متعال در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید (خدا قاطعانه به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بازگردانید و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید).

عابدینی ادامه داد: بنابراین این دستور خداست، خدا فرموده من به شما دستور می‌دهم که امانات را به اهلش برگردانید، خدا راجع به قانون و عدل هم این طور قاطعانه دستور داده است. خدای متعال می‌فرماید وقتی می‌خواهید قانون را بین مردم اعمال کنید حواستان باشد عدالت را هم ببینید، یعنی باید حتماً خروجی کارتان احیای عدالت باشد.

وی اصلی‌ترین وظیفه دیوان محاسبات را حفظ اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: شما ممکن است مانند قضات عزیز کاری را انجام دهید و یا قضاوتی داشته باشید که قانونی باشد اما وجدانتان این را بگوید که اینجا عدالت رعایت نشده است، بنابراین عدل هم باید در کنار مرّ قانون دیده شود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: حق باید در کنار مرّ قانون دیده شود تا مثلث سه ضلعی ما تشکیل شود، خدای متعال در آیه ۲۶ سوره صاد می‌فرماید ای داود ما تو را در زمین خلیفه و جانشین گردانیدیم، پس میان مردم به حق داوری کن و زنهار از هوس پیروی مکن که تو را از راه خدا به در کند، در حقیقت کسانی که از راه خدا به در می‌روند به سزای آنکه روز حساب را فراموش کرده‌اند عذابی سخت خواهند داشت.

کد خبر 727756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.