مصر اتهام دست داشتن در عملیات طوفان الاقصی را رد کرد

وزارت امور خارجه مصر ادعای وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن این کشور در آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین را تکذیب و تأکید کرد که مصر به طور کامل بر مرزهایش کنترل دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزارت امور خارجه مصر در این باره اعلام کرد: اظهارات وزیر دارایی «اسرائیل» در این باره به طور کامل مردود و غیر قابل قبول است و مصر، به طور کامل بر مرزهایش کنترل دارد.

وزارت امور خارجه مصر افزود: ادامه اظهارات بزالل اسموتریچ مبنی بر تمایل شدید وی به کشتار و ویرانی، مایه تأسف است.

وزارت امور خارجه مصر همچنین تأکید کرد که مصر همواره به توافق سازش با «اسرائیل» پایبند بوده است و تا زمانی که تل‌آویو به تعهداتش پایبند باشد، مصر نیز به آنها پایبند خواهد بود.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در سخنانی ادعا کرد: مصر مسؤولیت بزرگی را در قبال آنچه در هفتم اکتبر رخ داد بر عهده دارد و حماس از طریق این کشور مسلح شد.

اسموتریچ گفت: از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌خواهم فشارهای واشنگتن را نادیده بگیرد و فردا هیأتی را برای مذاکرات بر سر دستیابی به توافق برای مبادله اسرا به قاهره نفرستد.

وی در انتقاد از مذاکرات غیر مستقیم با جنبش حماس با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا نیز تصریح کرد: مناسب‌ترین راه حل برای بازگشت اسرای اسرائیلی، ادامه عملیات نظامی در غزه است و رئیس شاباک باید به جای رفتن به مصر برای گفت‌وگو، به رفح فرستاده شود تا همه اعضای حماس را نابود کند.

اسموتریچ ادامه داد: رئیس موساد نیز به جای رفتن به قطر، باید برای از بین بردن رهبران حماس در سراسر جهان تلاش کند.

مصر فردا (سه‌شنبه) میزبان نشستی با حضور رؤسای دستگاه‌های اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی با هدف پیش بردن مذاکرات دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و این رژیم است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا
کد خبر 727751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.