هشدار انباشت آلاینده‌ها در مرکز و جنوب تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی از انباشت آلاینده‌ها در مرکز و جنوب استان خبر داد و گفت: بیماران قلبی ساکن از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی‌مهر از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر پایداری هوا خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از عصر دوشنبه بیست‌وسوم تا صبح پنج‌شنبه بیست‌وششم بهمن پایداری هوا موجب انباشت آلاینده‌های جوی می‌شوند.

وی گفت: ساکنین این مناطق به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان و زنان باردار از حضور در فضای باز طی این روزهای خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: بیماران خاص برای مقابله با آلودگی هوا در مواقع بروز این مخاطره ضمن بسته نگه داشتن درب و پنجره‌ها از منزل خارج نشوند.

یزدی‌مهر ادامه داد: مصرف مایعات، سبزیجات تازه و گروه آنتی اکسیدان‌ها عوارض آلودگی هوا را کاهش دهند.

وی تاکید کرد: ورزشکاران در مواقع هشدار آلودگی هوا به هیچ عنوان در فضای باز ورزش نکنند چرا که ورزش نیاز اکسیژن بدن را افزایش می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: ۵۹ درصد از آلودگی هوا متعلق به بخش حمل و نقل است بنابراین شهروندان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 727750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.