۹۳۰۰ پرونده تخلفات صنفی در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: سال‌ جاری بیش از ۹۳۰۰ پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی رسیدگی و مختوم شده است.

‌رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تعزیرات حکومتی در حیطه اختیاراتی سازمان وظایف متعددی دارد که بر اساس آن پرونده‌های مربوطه را رسیدگی می‌کند.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات امور اقتصادی در دو بخش دولتی و غیردولتی، رسیدگی به تخلفات بهداشت، دارو و درمان، رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز سه بخشی است که پرونده‌های مربوطه در قالب آن به تعزیرات ارجاع و رسیدگی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه سال جاری در این سه بخش ۹۳۹۳ پرونده به تعزیرات ارجاع و رسیدگی شده است، اضافه کرد: پرونده‌های ارجاعی شامل بخش کالا و خدمات، امور بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز بوده است.

وی با اشاره به اینکه از کل پرونده‌های وارده ۷۹۰۲ پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات، ۱۰۶۵ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۴۲۶ پرونده تخلفات بهداشت، دارو درمان بوده است، افزود: متخلفان این پرونده‌ها به پرداخت دو هزار و ۶۹۹ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

مظفری با بیان اینکه بیشترین تخلفات ثبت شده به ترتیب درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و صادر نکردن فاکتور بوده است، اضافه کرد: حمل کالای قاچاق، بهداشت و عرضه خارج از شبکه نیز دارای فراوانی بیشتری نسبت به سایر تخلفات بوده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت (سامانه نظارت و رسیدگی به تخلفات ۱۲۴) آماده دریافت انتقادات و شکایات مردمی در خصوص واحدهای صنفی است، افزود: خدمت‌رسانی این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی است و مشکلات هم‌وطنان پس از دریافت به فوریت در دستور کار سازمان تعزیرات قرار می‌گیرد.

کد خبر 727749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.