مسلمانان در مقابل ابرقدرت‌ها وارد بیداری اسلامی شدند

استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی با بیان اینکه مسلمانان در مقابل ابرقدرت‌ها وارد بیداری اسلامی شدند، گفت: تهاجم فرهنگی غرب هنوز متوقف نشد و اکنون در قوی‌ترین مقابله تمدن اسلامی و غربی قرار گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موسی نجفی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن‌_ در پنجمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی که شاهین شهر برگزار شد، اظهار کرد: جوانان امروز ما به شبکه‌های خارجی زیاد اعتقاد دارند و این در حالی است که این چهره گرگ صفت دشمن به صراحت نشان داده نمی‌شود.

وی افزود: حضور خارجی‌ها در کشور و تغییر سبک زندگی و الگوی آنها نباید جوانان را تحت تأثیر قرار دهد.

استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی با اشاره به اینکه چندین نظریه برای یک انقلاب وجود دارد، افزود: برخی ریشه یک انقلاب را اقتصادی و طبقاتی می‌دانند که بر اثر عوامل مادی و اقتصادی به وجود آمده و این اندیشه مارکسیسم و سوسیالیستی است.

نجفی افزود: جریان لیبرالیسم معتقد است که انقلاب بر اثر استبداد حاکمیت و با تفکر اندیشه آزادی و دموکراسی موجب به حرکت در آمدن مردم شده است.

وی تصریح کرد: البته لیبرالیسم‌ها قدرت انقلاب نداشتند و خواستار اصلاح بودند و این تغییر تقسیم‌بندی در جنگ دوم جهانی شکل گرفت که بیشتر انقلاب‌ها دسته سوسیالیستی بود.

استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی ادامه داد: انقلاب اسلامی تحولی ایجاد کرد و از دل نظام مارکسیم‌ها انقلابی را شکل داد که مصداق همان نه شرقی و نه غربی بود، در واقع انقلاب ایران جزو انقلاب‌های استثنایی است.

نجفی افزود: مسئله انتخابات و ولایت فقیه در شاخص لیبرال و مارکسیم نمی‌گنجد زیرا انقلاب ایران در یک دسته‌ای متفاوت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: مارکسیم و فاشیسم، نازیسم و لیبرالیسم در جنگ جهانی شکل گرفت و بعد به دو بلوک شرق و غرب و جنگ سرد تقسیم شد که کشورها یا باید جزو دسته نخست یا جزو دسته دوم و یا گروه عدم تعهدها باشد و آمریکا فلسفه غرب هژمونی را پذیرفت.

استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: مسلمانان در مقابل ابرقدرت‌ها وارد بیداری اسلامی شدند و کشور ایران نیز ۲۰۰ سال پیش با جنگ نظامی با روسیه نیز وارد جنگ شد و تعهداتی را امضا کرد، اما پس آن در مقابل حرکت‌های فرهنگی غرب قرار گرفت.

نجفی افزود: تهاجم فرهنگی غرب هنوز متوقف نشد و اکنون در قوی‌ترین مقابله تمدن اسلامی و غربی قرار گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: برای اینکه نظام به تمدن برسد باید به سمت الگوی اسلامی ایرانی، خودشناسی، اقتصاد مقاومتی، بومی سازی علمی و تغییر در سبک زندگی برویم.

استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی با بیان اینکه برای تغییر در سبک زندگی باید مدل شهرسازی را تغییر دهیم، افزود: مشارکت در انتخابات و حفظ ولایت فقیه مهم است، تجربه چنین اندیشه‌ای در کشورها نیست و این خود یک الگو است.

نجفی با اشاره به اینکه انقلاب ایران متعلق به تمام آحاد مردم است، افزود: انقلاب ایران متعلق به گروه و احزاب نیست و ترکیبی جدید آن در گام دوم انقلاب مطرح شده است.

کد خبر 727724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.